Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 951 ggr
[MissCaandy]
0

Sår nr 2

Dallas fick ett ganska stort sår i ljumsken från.. ingenstans? Den läkte fint men nu har han ett bakom örat, ser ut som ett nålstick typ..

Det i ljumsken fick han när Bruce levde men det bakom örat kom nu när han är ensam.

Det ser inte ut som att han har löss, har kollat flera gånger.
Men han har väldigt orange hud.

Någon som har en aning?

[oboybabe]
0

Kanske eksem? Uttorkad? Jag är väll inte så kunnig då jag inte haft sånna problem förutom en gång! Har en Hane som fick sår utav ingenting. Visade sig att han var allergisk mot vissa fröer efter man var hos veten..

[MissCaandy]
0

Åh.. kanske ska testa byta foder? Har hört detta tidigare när ja sa att han hade orange hud..
Kan vet. säga vad exakt han är allergisk mot?

Har ju alltid gett mina råttor musli av 4 sädesslagen blandat med typ hundfoder.. Kanske är hundfodret?
Ska testa ta bort det.

Oh vad svamligt jag skrev. hehe..

[oboybabe]
0

Jag började köra rat complete men nu mera gör jag eget Torrfoder och jag kan säga att det var det bästa jag kunde göra och skäms att jag inte började med det tidigare =)

[MissCaandy]
0

rat complete? eller eget Torrfoder? Vilket var bra? Haha fattade inte.
Mina råttor gillar inte rat complete.

Jag blandar redan eget Torrfoder.. Eller jag tar en osötad musli med alla 4 sädesslagen.. Ska sluta med hundmaten som jag blandade i och se om det blir bättre..

[oboybabe]
0

Jo jag menade eget Torrfoder =) Ja det är bäst tycker jag =) Men min ena hane fick ju utslag utav solrosfrön och hirsh m.m som jag kunde ge dom någon gång ibland innan jag gjorde eget torrfoder

[MissCaandy]
0

ja okej. vad brukar du blanda i? :)

[oboybabe]
0

Oj jag kör med quinoa, Dinkel, Vetegroddar, Oskalade sesamfrön, Bovete, Osötad müsli och någon gång ibland lite nöter som dom får sitta och pilla med och frukostflingor och självklart osötade =) Sen får dom ju annan mat också =)

[MissCaandy]
0

okej.. vart köper du allt det där?

Basen ska ju vara alla 4 sädesslagen. Ja givetvis får mina mer mat än så varje dag, alltså annan färsk :P

[oboybabe]
0

Jag köper det på Ica här på byggden i Vallentuna du har så man kan ta allt sånt som typ lösgodis =) Jo min mysli som man även tar som lösgodis i papperspåsar är i fyra sädesslagen =) Det är kanon bra nu när dom har skaffat det där faktiskt. Var lite osäker innan jag började för jag har aldrig lagt märke till det förut =)

[MissCaandy]
0

Nu har såren "förökat" sig jätte mkt :( Har ringt ahlbergs flera gånger idag.. Ska väl ringa flera gånger imorgon också och hoppas på svar!

[oboybabe]
0

Ush da =( Lycka till. Hoppas att det inte är något allvarligt.. Jag och alla pälsbollar här hemma håller tummarna!

[MissCaandy]
0

Ska dit på måndag på drop in :)