Tränar lite trix
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi är fortfarande nybörjare så dom kan inget på komando än så länge men det går framåt. :)
Fickan är duktig på att stå på bakbenen, Uddan på att gå på bakbenen och Pixie på att snurra runt, Indie håller på att lära sig. ^^

:D Det var en fasligt massa råttor på en gång. :) Blir de inte distraherade av varandra tycker du?
Åh, jag måste komma igång mer med träningen nu när jag ser hur bra ni jobbar. Jag tränar "snurra" med min Saphira och hon börjar få in rörelserna bra nu men jag måste ha godis i handen och måste föra med handen, annars händer inget.
Ne jag tycker inte det, men vi gjorde det mest för skojs skull så det var bara mysigt att dom flesta ville vara med. :)
Men den råttan som jag höll på med gjorde det jag ville så jag tycker det gick bra även om dom var många. ^^
Jag måste också ha godis i handen, men det ska vi tröna bort så småning om och lägga på komando på det. :)

#2 Ja det var min intention också - att lägga till kommando. Men jag är nog för lat tror jag. :) Eller inkonsekvent. Jag tror det är min systers border collie som gör mig lite uppgiven, he he, han lär sig nya trix på 5 minuter (max!). Jämfört med alla andra hundar jag känt så är han helt bisarr på det sättet. Man går ut en kväll på baksidan av huset och lär honom perfekt "fot". Suck. Elakt. ;)
#3 haha ja, det förstår jag :P
Jag funderar på att också träna mina små, men har inte haft ork ännu XD
#3 Ha ha ok. Jo men border collies brukar ju vara lätt lärda. ^^
Ne måste erkänna att jag är lite slapp jag med i träningen. Borde träna varje dag egentligen, men det har inte blivit så ännu. Tiden måste såklart finnas den med. ^^
Vad använder ni för godis? Jag har försköt träna min med godis i handen, men min bryr sig aldrig om godis.
Jag använder solrosfrön och torkade bananer. ^^
Det älskar dom!
#7 jag har testat med solrosfrön det vill dom inte ha och banan tycker dom inte om :/. Dom är jätte noga med mat.
Jag har lärt min ena att snurra nu gör hon det själv när hon vill ha mat (om jag har mat i närheten) jätte duktig
Det finns en bra länk på youtube om hur man lär dom, det gick jätte bra.
http://www.youtube.com/user/oPuPo#p/u/25/iljHxtk7XZI
dessa råttor är jätte duktiga, helt sjukt.
#8 Hmm det var ena kräsna råttor du har då. :P
Mina äter typ allt som bjuds. ^^
#9 Ja dom videosarna är jättebra! Har kollat på dom flera gånger.
Så duktiga killar så. :)
Åh vad kul att se att fler och fler tränar!! *glad*
Och duktiga råttor på filmen med (& duktig matte såklart).. =D
Hälsningar Anna med pälsklingar!
#11 Tack!
Tycker det är super kul! :D
Åh så inspirerad och glad jag blir när jag ser dina råttor!
Mina egna töser är båda två för hispiga och "flummiga" för att vilja följa mig… :/
Än iaf. Det kommer nog, de är ju fortfarande bara små barn.
Bra jobbat!! :D

En rolig anekdot. Jag tänkte ta ut min minsting enbart för att träna med henne (annars brukar det bli träning i och med kvällsmyset i soffan). Tog ut henne och placerad ner henne på golvet med det samma utan att "gulla in mig" färdigt. Shit vad hon blev rädd. :D Helt tokstirrig blev hon. Hon brukar aldrig få vara nere på golvet i vardagsrummet - i hallen ibland - men inte vardagsrummet. Inget godis ville hon ha, hon som alltid mumsar på solrosfröna, och upp i famnen skulle hon. Nej hu så matte dummar sig tyckte hon helt klart. Och inte blev det bättre när jag la upp henne i soffan heller. Nej, mattes dagliga dos för dumheter hade helt klart överskridits. ;) Så det blev ingen träning igår. Får prova på nytt idag.
jag har en fråga…kan man börja träna råttorna hur gammla dom än är?? :)
#13 Va kul, Tack! :D
#15 Ja det skulle jag nog vilja påstå att man kan. :)
#14 Stackars liten då, men har märkt det själv att om man sätter dom någonstans där dom inte varit förut så blir dom osäkra och rädda och vägrar då ta godis också.
Jag har ett råttrum som dom är lösa i, sådär känner dom sig trygga och vågar därför träna med mig. :)
#16 okej

Saphira var så duktig igår! =) Nu gör vi två snurrningar på raken så att hon riktigt ska få in det innan hon får godiset. Det gick jättebra!! =) Hon är så duktig min lilla Fira… <3
#19 Vad roligt att det går frammåt för er. :)