Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 1088 ggr
Emmiiz
0

nakenfisar?

vart hittar jag nakenfisar?

hittar inga trådar med bilder.. kan nån länka?.. :D

antidote
0

Jag tror inte det finns någon bild tråd för naken råttor. Har aldrig sett det i alla fall. Du kanske kan starta en egen =)

Emmiiz
0

då provar jag det också.. :)

Allamej
0

Orsaken till att det är svårt att hitta bildtrådar med nakenråttor är för att vi på rif inte står bakom den aveln. Vi tillåter inte annonser om dom heller, varken sökes eller säljes.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Emmiiz
0

allamej #  varför inte?  om man får fråga.. :(  :s

Allamej
0

Om du söker lite bland artiklarna så hittar du en informativ en om nakenvarianterna.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Emmiiz
0

jag förstod inte?

antidote
0

Nakenråttor brukar ha lättare för att dra på sig sjukdomar och så är naken råttor från början "skapade" i labb om jag inte minns fel

Anvariel
0

#7 Fast definera "skapade"… massor av mutationer har väl uppstått för länge sedan men har aldirg riktigt lyckats på övertag i det vilda. Men i fångenskap får man fram dem på ett annat sätt. Men ja, hälsan hos nakenråttor är ju tveksam även om jag önskar mer statistik angående detta.

antidote
0

Ärligt talat så är jag inte 100% insatt i hur de kom till men de är vad jag har hört ^^ Menade framavlade för just nakenheten

Anvariel
0

#9 Ja framavlade för nakenheten är de säkert. Men det gäller ju all typ av behåring, färg, teckning, etc. Så det känner jag inte är ett bra motiv att ogilla nakenheten för. Däremot är det ju problem just med många andra saker. MEN man måste ju också komma ihåg att det inte finns EN typ av nakenråttor heller.

antidote
0

Jag har inget direkt emot nakenråttor har ju två själv. Jag tar råttor ofta från dåliga hem för att ge dom en ny start i livet och då har det just varit naken råttorna som haft det svårast med just sjukdomar så då blir det lätt att man tänker så

Emmiiz
0

vrf får dom mer sjukdommar och vad är de för sjukdomar?

kan de få löss och liknande om de inte har päls? :P

KickanW
0

De vanligaste nakenvarianterna har en gen (just den genen som gör att de är nakna) som medföra svåra njurproblem.

Anvariel
0

#13 Är det så att det är den nakengenen som är vanligast här? Nu har jag googlat lite och det verkar finnas följande nakengener:

"Hairless rats" (hr/hr) - verkar ha problem med digivning

Shorn rats (shn/shn) - onormala hjärtan och njurar och lever därmed kortare.

Fuzzy (fz/fz) - ger njurproblem

Rowlette Nude (rnu/rnu) - har ingen thymus och saknar därmed an viktig del av immunförsvaret.

Frizzy (fr/fr)

Det verkar lite luddigt vad som är vad riktigt. Tydligen är "Hairless rats" (hr/hr) en allel till Fuzzy eller något sådant. Gav tydligen lite intressanta resultat vid kombination.

Sedan blir det ju också varianter av nakenhet med dubbel rex (Re,Re) och dubbel Curly (Cu/Cu). Curly är väl inte jättevanligt i Sverige, va?

KickanW
0

Jag kan faktiskt inte de där namnen, men har för mig att hairless och fuzz är de vanligaste varianterna på t.ex. djuraffärer ochså. Rowlette nude är nog också vanlig, även om jag faktiskt inte känner igen namnet - Det är thymus-grejen jag känner igen.