Råttsvans
Alla som jag träffat på som inte gillat råttor brukar alltid klaga på deras svans. Varför tycker de att den är så äcklig? *s* Den är inte naken ju, den har små fjun över sig.
Själv tycker jag att det är hur mysigt som helst med små råttsvansar, särskilt när de sitter på ens axel och lägger svansen runt nacken på en. ^^
Jag älskar råttornas svansar, men många tror den ska vara slämmig och naken som vissa tror om ormar, men egentligen är ju råttans svans precis som vår hud, nästan, lite strävare hårstrån och typ fjällaktig, men men.

Jo de verkar tro det. Det beror nog på att den är så lång och ser naken ut. *s*
svansar är mysiga. det finns inget sötare än en svans på en ljus råtta när de är små. alldeles vit och söt :)
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Och så rör den sig som en orm!
fast det finns en nackdel med svansar. de gör ont att få i ögonen :P
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Svansarna är mysiga, särskilt när råttan sveper den runt mig när hon sitter på axeln. Det känns som hon kramar mig. Ibland får jag den i munnen
Gulligt!
Det där med att få den i munnen är både gulligt och äckligt tycker jag ^^ Gulligt med en liten slingrande svans som säger "hej". äckligt med nerkissad svans i munnen =p Men bortsett från kiss så är det underbart! =D
Jag älskar råttsvansar! Runda, lena och mjuka, lika pussvänliga som råttmagar!

Hmm, då måste jag som är livrädda för råttor få säga en sak. Det spelar ingen roll att den inte är naken, utan att den har små fjun. Den ser naken ut och det är det man ser som spelar in. Om man är livrädda för en råtta så inte går man fram och smeker den på svansen precis.
Hualigen, jag ryser bara jag tänker på den. Den ser lite äcklig ut om man är rädda för dem, jag lovar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Rädslor är aldrig att leka med, är man rädd så är man och det ska andra respektera. Jag har några bekanta som är livrädda för råttor, så jag stoppar alltid in råttorna i buren när dom hälsar på.
Men jag är bara dödskär i svansar =)

hehe, om råttan sitter på axel, så är det lätt hänt att råka få svansen i munnen, om man pratar för mycket 
människor kanske tycker svansen är obehaglig för att den ser ut som en mask… en chansning bara 

Tänk jag har tidigare haft råttor för ca 10 år sedan och jobbat på arken butik mm men nu efter att ha varit rått lös och pga våra stallråttor har jag blivit rått rädd, lite äcklad..och ändå så har jag haft tre egna råttor..

Musens svans tycker jag är äckligare att klappa råttans fjälliga e ju bara gullig..
Jag älskar också råttsvansar 

Ah, rättsvansar är underbara och så fascinerande.. Hur stor användning man faktiskt har av svans.. 

haha, hade min kompis här idag. Första gången hon träffade råttorna, hon tyckte dom var jätte söööta tills hon fick se svansarna
hehe. När hon såg dom så frågade hon vad det där va å peka på svansen. Förstog inte vad hon menade så jag sa- vad då? Hon sa att det såg ut som ett rep eller ett rör å då sa jag att det var svansen å då blev hon helt förskräckt å tyckte det var jätte äckligt!! Hon tyckte sen att det såg mer ut som en mini orm eller daggmask :P
förstår inte hur man kan vara så rädd för svansar, men roligt var det :P :D
Håller helt med, jag tycker snvansen på råttan e hel mysig, den e så söt med sin långa svans som följer den vart den en går eller klättrar he he
Älskar råttsvansar :) men min mamma som är råtthatare tycker att svansarna är jätte äckliga för att det liknar en mask. Och hon sa att om dom inte hade svans skulle hon gilla dom mer 
Jag tycker också om råttsvansar. Vad är det för äckligt med dem? Jätte gulligt tycker jag. ;)
Och definitivt användbara. Säskilt när man klättrar på sladdar (som matte har försökt lägga ur vägen) och ramlar med ryggen neråt, då lindar man svansen minst sex varv så man kan ta sig vidare till köksbordet (som matte hade försökt undvika att få råtta på)

Jag tycker också att råttsvansar är jättemysiga! Förstår inte att folk tycker att dom är äckliga

Snacka om användbart redskap!