Är hon sjuk??
Hejsan. Mina honar är båda dåliga i magen men jag trodde att de fått i sig något olämpligt (tänkte att det snart går över av sig själv). Men nu upptäckte jag att den ena av flickorna är mycket lösare i magen än den andra och nyss såg jag att hon "kissade" blod. Eller kan det varit mens? jag har haft ganska många råttflickor innan och har aldrig märkt av deras mens någon gång. Jag lägger in en bild på mänden blod jag hittade och gämför med en tändsticksask.
Blodet är ju ganska transparent så det är antagligen blandat med kiss?
hur gamla e dom?(inte för att jag vet så mkt om sånt, men iaf)
Ring vetrienären. skulle jag säga i vilket fall som helst.
#2 De blev ett i mars.. men har funderat på om den ena är äldre än deras förra ägare sa.. (den "ena" är den som blödit)
#3 Jo jag får nog göra det blir ju livrädd!
tror inte att det är "mens" för isf ska dom ha blött var 5 dag. ..
vad ger du dom att äta? det kan vara njurarna i och med att det kommr från urinet. men det kan oxå vara deapetes(ursch kan inte stava) sockersjukan. det kan oxå ge blod i urinet
camihlle trodde att det var livmoderinflammation

Råttor har inte mens. Jag tror också på livmodersinflammation, men jag har inge jätteerfarenhet av honor eller livmodersinflammation. Kontakta vet för antibiotika.

Har själv haft en hona med livmoderinflamation, och låter ju som det skulle kunna vara det!
Jag skulle ta råttan till vetten omedelbart!
Jag har haft en råtta med livmoderinflammation, hon blödde också ur vaginan. Jag tog henne till veterinären och fick antibiotika men det var tyvärr för sent så hon gick inte att rädda… :(
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Har de urinvägsinfektion kan de ibland hända att det kommer med blod i urinen (om det inte är från livmodern då dvs). I sådana fall är det antibiotika som gäller, men båda fallen kräver ju veterinärundersökning så är bara att sätta fart såvida du inte matat dem med rödbetor.
Hakuna matata!
Nu har jag varit hos veterinären. och hon har fått antibiotica
Någon som vet hur det kommer sig att de får livmodersinflammation?

Googla "pyometra" så finner du artiklar om livmoderinflammation. Dom flesta artiklarna gäller hundar, men det är samma sjukdom som på råtta, så att säga.