Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2459 ggr
mallju90
1

Bur, rör, hyllplan, mat, spån

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Endast bur 200, buren passar 2-3 råttor. glömt exakt mått men runt 60 hög, 65 lång, 50 bred

5 stycken ferplast rör , 50 kr styck eller alla för 200 kr.

en glassbytta full med färdigblandad mat till råttor, musli, torkade frukter, valpfoder, gnagarblandning utan pellets och en påse med petpine burströ. luktar trä och tar bort kisslukten. Pris tillsammans: 80 kr.

sakerna finns i helsingborg. kan skickas mot fraktkostad.

Lancia
0

Väldigt intresserad av samtliga plaströr. Har du något hum om vad frakten kan gå på?

mallju90
0

hm ingen aning faktist… kan försöka kolla upp det

Lancia
0

Annars kanske jag lyckas flirta till mig transport av några skånska vänner som ska uppåt i landet om några veckor. Jag ska höra med dom så återkommer jag!

mallju90
0

tror frakten kostar runt 150 kr om man skickar ett paket.. men kan ha helt fel.. men rören kan ju inte väga mer än 1 kg tillsammans? :P

Cis-j
0

Jag är intresserad av buren om den inte är tingad redan :)
Vad är spånet gjort av?
Vad vill du ha för hyllplanet? :)

mallju90
0

buren är kvar :) det är typ trä pellets, som suger upp och luktar gott.. ska heller inte vara giftigt eller så för råttor, står det även på förpackningen. 50 kr för hyllplanet

Cis-j
0

Okej, hur mycket väger påsen med spånet? Jag är i alla fall väldigt intresserad av buren och hyllplanet :) Jag bor ju en bra bit ifrån helsingborg så det får ju bli frakt då..

Cis-j
0

Förresten hur öppnar man buren? Ser inga öppningar på bilden :P. Hur stora är luckorna? :)

mallju90
0

det finns en lucka på varje kortsida. vet inte exakt hur stora dem är men man får in handen där.

kan man frakta en såpass stor bur ? tror de kommer bli dyrt. eller känner du någon som ska åka från skåne ?

påsen me spånet e ganska liten typ 2 kg tror ja

Cis-j
0

Går det inte fälla ihop buren på något sätt? :/ Upp till 3 kg kostar det 150 kronor vet jag, och kanske att man får betala lite extra om måtten på paketet är större än en viss storlek..

mallju90
0

nope buren går inte att fälla ihop :(

Svartasilverskon
0

Finns plast roren kvar?

mallju90
0

ja allt är kvar.

Svartasilverskon
0

Ok. Hur mycket vill du ha for alla plastroren?

mallju90
0

plaströren är ev. redan sålda. men kan höra av mig om det blir ändrat

maggaan
0

om inte spånet och maten redan är sålt så e jag väldigt intresserad :)

mallju90
0

det är kvar! skicka ett pm hur du vill hämta de:)

[RussinsMusli]
0

Finns buren och hyllplan kvar? Kan du skicka mot fraktkostnad isf?

mallju90
0

rören är sålda. men buren och hyllplanet finns kvar.. vet inte om man kan frakta en hel bur?? kommer nog kosta en hel del.. den får ju inte plats i en låda.. kan se om jag kan kolla upp det.

Cis-j
0

jag är eventuellt också intresserad om det går att ordna frakt. Det beror dock på hur dyr den blir. Vore super om du ville kolla upp det :)

mallju90
0

problemet är att man antaligen måste ha den i en låda.. och någon sån stor låda har jag inte

Cis-j
0

Men jag funderar på, för när man ser bussgods som hämtas och lämnas ur bussarna så ser det ut som att de är "inlindade" i kartong? Typ, ihoptejpade.. ?

Flirr
0

Är lite intresserad av buren och kan nog åka och hämta den. Har du någon mer bild på den?

Flirr
0

Jag vet inte om det stämmer men har för mig att jag har läst att buren måste ha en sida som är minst 80cm. Någon som vet om det är så?

[lucke]
0

Denna bur är godkänd för max 3 råttor enligt Burräknarens "generösaste" mått:

http://www.ratpower.se/?page_id=88

Så 80 cm stämmer inte.

Lancia
0

Enligt L80 måste kortaste sidan vara 30cm (vilket givetvis är aaaaalldeles förlitet egentligen, men är jordbruksverkets lagliga minimimått)

Flirr
0

Här står det: http://www.veterinaren.nu/artiklar/gnagare/skotsel/skotselrad-ratta/167

På andra ställen tror jag att jag har läst andra mått… Vad gäller egentligen? Obestämd

Flirr
0

#26 okej, tack

Cis-j
0

Enligt burräknaren så ska bottenytan minst vara 0,18 m2, som exempelvis; kortsida 30 cm, och långsida 60 cm. Minsta måttet.

Lancia
0

#27http://www.sjv.se/download/18.26424bf71212ecc74b08000892/DFS_2005-08.pdf <-- Där har du L80. På sidan 41 finns dom minsta enligt lag tillåtna måtten för "Brunråtta" och andra gnagare.

mallju90
0

vill helst sälja buren till någon som kan hämta den. så om någon kan hämta den i helsingborg så skicka ett pm eller ring/smsa 0733-002993

Cis-j
0

Okej, det var synd, den såg väldigt fin ut annars!