Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1006 ggr
[crazykitty]
0

Klösträd

Är det någon som har haft ett sånt klösträd som är till katter till sina råttor?

Funderade på om man kunde ha en sån som som "lekplats" till råttorna.

Vad tror ni, skulle det funka? Dela med er av era tankar :)

Marre89
0

jag har oxå haft den tanken.. Jag har vart inne på att köpa en faktiskt.. tror det skulle va riktigt kul. Vissa har ju så man kan hänga upp hängmattor mm oxå :D Värsta lekparken! Det som kan va svårt är att få den ren om de tex kissar på den.. lär ju börja lukta efter ett tag. Vet inte om man kan tvätta "klädseln" på dem?

cykelpump
0

Finns sånna som är som en låda lr hur man ska förklara :P Gjord helt i kartong :).. Hade det till mina råttor men  dom var helt ointresserade av dom :P hehe

[lucke]
0

HAr såna i källaren, tyvärr sitter tyget fast så det funkar inte att tvätta… Lär snabbt lukta, men är säkert toppenkul för rådisarnaSkrattande

Marre89
0

tror det skulle va skit kul! De kanske inte smutsar ner den så fort om man har dem ute korta stunder på den?

[lucke]
0

Nä, fast mina är riktiga pissmajor dessvärre…

[crazykitty]
0

Tror också det skulle vara jättehäftigt, zooplus.com har en massa roliga varianter.

Men sån här urine-off eller piss-off eller vad det heter? Skulle inte det kunna funka så det inte börjar lukta en massa?

Marre89
0

haha mina grabbar oxå faktiskt ^^

[lucke]
0

Jodå, sprayen funkar nog, men då blir det till att spraya hela tiden, iaf här hemma :D Kanske tar upp ett av träden och ser om de gillar det…

Sorkland
0

Materialet i sånna där kattställningar e i pappkartong å blir mjukt vid fukt å vätska.. jag har testat å så lukatr den urk efter ett tag.

[crazykitty]
0

Annars kanske man kan bygga en själv av plywood-skivor och papprör och då göra egen klädsel med resår så att den går att ta av och tvätta…

hmmm… nu kanske jag kommer ha nåt att göra i sommar då :P

Marre89
0

#10 Vilken smart idé hehe.. eller med dragkedja eller nått kanske.. humm… hehe då har du nått att pyssla med.. kanske oxå får för mig något XD