Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1762 ggr
maggaan
0

Ungar

• Födelsedatum: 18/4-10
  • Färg, teckning och hårlag: ni får avgöra själv på bilden, kan inte mycke om färger! släthåriga
  • Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): 7 st, tror det kommer vara 7 vid 4 veckors ålder med. 
  • Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Blixten, 4/12-09
  • Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Lisa, 25/9-09
  • Syfte med parningen eller om det är omplacering, Att få fram glada, fina råttbebisar!
  • Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: hemma
  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Det är svårt att avgöra nu, men som dom är just nu så e dom glada å trevliga mot varandra, föräldrarna går utmärkt i flocker
  • Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 100 kr, inte reggade
  • Ort där råttan/råttorna finns: stenungsund
  • Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus): -
  • OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE: öppen

Om intresse finns så pma mig, så skickar jag mejl eller telenr! :)

jonasjohan
0

bild?!?

Love-
0

vikt på föräldrarna ??

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Allamej
0

Saknar färg, teckning och vikt på föräldrarna, och du måste ange ett annat sätt att få tag på dig annat än PM

Vad i föräldrarna vill du föra vidare och göra bättre? Att skaffa en kull för att dom är söta är inte enbart en giltig anledning

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

maggaan
0

oj sorry, jag ska ladda upp bild och skriva färdigt den, men måste iväg på ett viktigt möte, gör de när jag kommer hem :)

maggaan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mamman väger 328 g och pappan nästan 400 g

där e bild

färger kan jag inte, 4 helsvarta och tror att två e black husky roan.. vet inte :S

fiffiluren
0

Bland ungarna ser jag fyra black eurobean birkshire (om de ha vitt på magen, ev irish), två black husky roan och en black hooded.

Det var en liten hane du har använt… Man brukar rekomendera att hanen väger 500 gram tror jag, helst 600+

Men väldigt söta ungar iaf (men tänk på att det är så mycket mer bakom en kull än att de ska vara söta Flört)

maggaan
0

dom svarta är vita under magen..

ja de kanske.. men än så länge är dom ju goa, gosar, bebisbeteende såklart! jätte goa bebbar!

Mamman är hur underbar som helst, aldrig bitit, jätte gosig osv, detsamma om pappan, det va den bästa jag hitta, efter psyket iaf!

:)

Cis-j
0

Jag är inte insatt i avel men man brukar väl oftast se att hanen är vuxen vid parning.. Är han under sju månader kan man inte se eventuella aggretionsproblem som skulle kunna uppstå. Någon får rätta mig om jag har fel. Någon annan här inne vet nog exakt hur gamla man brukar råda att hanarna ska vara.

fiffiluren
0

man brukar vilja hanen absolut minst ett år gammal, men ju äldre desto bättre, så man helt säkert ser om han utvecklar sjukdomar eller aggressivitet i för tidig ålder.

maggaan
0

A, men det är väl inte de som ska diskuteras i denna tråden ? :O

fiffiluren
0

kanske inte, men det kan vara värt att tänka på om du ska ta fler kullar i framtiden

maggaan
0

Jojo, men starta en ny tråd om ni ska diskutera detta..! :)

[veralera]
0

Hej Maggan, som du märker lägger sig folk i väldigt mycket när man annonserar om råttbebisar.

Du verkar ta det väldigt bra, men det finns många som här på sidan blivit mycket sura, arga och tagit det som personliga angrepp eller rent av kritik mot sig själv.

De menar inget illa, de vill bara att folk ska tänka efter lite mer innan man tar en kull. Så lyssna på vad de säger för (oftast) har de rätt:) De vill givetvis inte förbjuda dig ta en kull eller så. De vill bara lära dig vad du skall tänka på innan nästa gång:)

Lycka till med bebisarna:)

maggaan
0

Jo jag bryr mig inte, man säger att hanen ska va si och så gammal, väga si och så mycket! men egentligen, visst, åldern kan jag hålla med om, han ska helst vara över 1 år, men vikten, ungarna blir inte dumma i huvudet bara för hanen är liten ? :O

Ajja :) Uppskattar hjälpern iaf, bara den tas på ett annat ställe :) har ska mina bebisar visas upp, inte massa klag på hur dålig jag e

Love-
0

har inte orkat läsa hela tråden men vart bor du och hur får man kontakt med dig :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

fiffiluren
0

#14 det är ingen som klagar på dig, man har en minsta vikt på hanen eftersom en parning är påfrestande på honom också. Det är viktigt att han väger lite mer för att orka med det, samma med honan. Sen om man bara parar fysiskt små råttor så kommer dom bli mindre, det kommer till slut att ge problem.

Och det finns redan en miljon sånna här trådar, det behövs inte en till. Men det verkar som om du har missat dom?

Du behöver inte vara otrevlig mot oss, det är ingen som är det mot dig, det är bara rena fakta som läggs fram

Glad

Anvariel
0

#16 Fast parar man bara stora råttor så kommer det OCKSÅ att leda till problem. Tänkte bara flika in lite. Lagom är bäst. :)

[veralera]
0

Som jag sa Maggan så klagar ingen på dig. Men du måste förstå att det är viktigt för hanen att vara stor nog. Det gäller alla djurarter. Och såklart blir inte ungarna dumma i huvudet, men för hanens bästa och för hans hälsas skull skall man inte para hanar förrän de är "redo" för det, både mentalt och kroppsligt.

maggaan
0

#14: jag är inte otrevlig, om du läser längre upp så skrev jag att jag uppskattar hjälpen :) Och vill veta exakt vart jag va otrevlig, vill inte bli anklagad för saker jag inte varit :)

#15: Stenungsund, du kan nå mig på min mobil :) Skickar nr i pm till dig :)

Love-
0

#20 går inte att komma in på din sida

zickan
0

#21 går att skicka pm utan att gå in på folks sidor. Bara skriva i namnet du vill skicka till.

Måste lägga lite beröm till maggaan. Vanligen brukar trådar spåra ur när folk är snälla och berättar om hur man bör avla för djurens bästa. Många plus att du inte blir arg :-D.
Men jag hoppas du vill tänka på det som skrivs och gärna läsa på lite mer. Dels för dina egna råttors bästa och hälsa. Men även för att många genetiska problem först dyker upp när ungarna är äldre. Då är det för sent att göra något och de får lida.
Finns nog flera som mer än gärna addar dig på t.ex msn och hjälper dig till att bli en bättre och seriös uppfödare :-D
Annars finns det många artiklar och trådar om ämnet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

maggaan
0

#22: Hej :) Ja, men det finns väl inget att bli sur över när man får tips ? :)

Ja de hade varit roligt att få hjälp, ska läsa så mycke jag hittar :)

[veralera]
0

#23 Tyvärr blir det flesta som får hjälp och tips sura;) De flesta tar det tyvärr som personliga angrepp eller påhopp. Börjar skriva surt "Ni ska inte tro att ni kan allt och att bara ni kan göra rätt, jag kan allt om råttor och vet att jag gör rätt".

Ger dig också lite beröm att du tar åt dig tipsen istället för att stöta iväg dem:)

Som sagt lycka till med dem!:):)

maggaan
0

:)

Korpglugg
0

Vilka är honor och vilka är hanar på bilden?

maggaan
0

om du ser den som e mest vit, det är den ända honan, resten hanar :)