Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 775 ggr
sotlynx
0

Stallr8orna

Hej!

Här kommer en liten uppdatering om om fantastiska stallråttorna! Ida som var störst, bäst och vackrast har fått ett eget hem i helgen. Otto, näst minst och garanterat gosigast flyttar på fredag till sina nya killkompisar. Lisa som är störst bäst och vildast har fortfarande inget 100%-igt hem att komma till, liksom lilla blyga Lisa, men jag räknar med att de intressenter som hört av sig gärna tar emot varsin tös.

Alla bebisarna har växt till sig ordentligt även om Lisa fortfarande är lite liten. Dom har bott inne med mig, katterna, marsvinen och illrarna i huset och är inte speciellt rädda för ljud längre. Jag är ganska säker på att dom är friska och krya. Inget rosslande, nysande eller kliande här inte. Jag har väldigt svårt att fotografera busarna eftersom dom inte syns bra bakom galler och jag inte vill hålla med en hand och fota med andra… Lite för riskabelt med levande tvålar.. :) Ottos nya matte och Idas nya familj har iaf fått bilder på sina vildingar.Jag vet inte om det blir "bra tamråttor" av dom, men det verkar lovande. Dom är precis lika nyfikna, vilda och galna som alla andra råttbebbar jag kännt! :) Ha det bra allihopa!