Köpa råtta?
Är råtta ett "roligt" djur att ha?
Bra råd om inredning i buren?
(:

Självklart är råttor roliga djur att ha, det tror jag de flesta här kommer att svara eftersom vi är på ett råttforum:)
Råttor ska ha mycket inredning, allt möjligt man kan komma på. Tex. Hyllplan, rör, hus, hängmattor, korgar att ligga i och ja, det finns hur mycket som helst man kan ha. Det är bara fantasin som hindrar dig:)
Sen ska du inte använda sågspån som strö då det inte är bra för råttornas luftvägar och råttor har känsliga luftvägar.
Toa-lätt eller alspån/alflis är bäst:)
Socialaste djuret som finns! (Tycker jag) Jag älskar mina råttor och skulle inte kunna leva utan dem! Världens bästa val var det att skaffa dem, ångrar ingenting ;) Fast de kräver ju en del, och tar mycket tid =P fast det är dem värda ;)

Riktigt tama råttor kan näst intill jämföras med hundar, förutom att man itne behöver gå ut och kissa och bajsa dom. Jag ångrar inte för en sekund att jag skaffade råttor.
Har en kille här hemma som följer efter en runt i lägenheten, jag och sambo får inte ens gå på toa själv. Han är verkligen som en liten hund.
#3 förutom det att när de följer efter som en hund så klättrar de upp via benen också ;) iaf gör mina det :O.
Nej men ts som de flesta skriver här så är råttor underbart sociala djur. De allra bästa smådjuren jag någonsin har haft.

Ja, klättrar upp i tid och otid, och allra helst när man inte vill ha dom där. ;>