Torres - en variberk?
En av mina första råttor, Torres, hade en ganska speciell teckning. Som nybörjare antog jag att han var en kass hooded. Jag kunde typ ingenting om teckningar då, och jag kan väl inte så jävla mycket mer nu heller egentligen men jag har insett att han hade en hel del som en hooded inte ska ha. ;)
Diskuterade hans teckning lite hastigt med en uppfödare häromdagen och hon föreslog variberk, dels pga pannfläck och dels pga vit haka.
Jag känner inte till föräldrar eller andra syskon utöver brodern han bodde tillsammans med, en cc eubk. Uppfödd hos Trollsvansens i Norrköping om jag inte missminner mig helt. (Jag köpte honom inte från uppfödaren utan han och hans bröder kom till mig som omplaceringar)
Bifogar några bilder som diskussionsunderlag.

Haha, gud vad söt han var!
Jag kan inte heller ett skvatt om teckningar men jag hade också gissat på variberkshire.
Älskar mina stora små vänner..
Verkligen skum teckning. Svårt att sätta fingret på vad det är. Men tror ännu på berk-veriberk som jag sa på msn härrom dagen. Men har inte så stor koll på just dom teckningarna.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jag har ingen direkt koll på variberk, men jag tycker nästan han ser ut som en väldigt övertecknad ambk på vissa bilder:) Han har fläckar på magen som ambk kan ha, plus pannfläck och så ser det vita ut att komma krypandes underifrån nästan.
Men det är bara vad jag tror:)