Färg och Teckning

Hon är striped. Färgen är jag inte så säker på. Först tänkte jag black, men hon ser ju lite gråbrun ut så hon kanske är mink. Eller så är det bara blekningen som gör att hon ser brunaktig ut.
jag tycker att hon ser lite silverfärgad ut faktiskt. Och som #3 säger, hon är striped. :)
ett litet tips om du vill kolla upp det här med färger och teckningar själv är srs hemsida. De har uppdaterat den nu och den har blivit mkt bättre än tidigare. :) Klicka här.
klicka sedan vidare på Tamråttan --> Standard
och sedan ser du på sidan till höger olika länkar som ligger över den vanliga texten. Där kan du hitta färger, teckningar och specialvarianter (t.ex rex)
Nya bilder på Lucy´s systrar. De ska ej ha dessa namn bara ej kommit på vad än.
Första här är på en helvit med endast färg klick på ena sidan om huvudet en liten klick.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Denna Tuffsan vill jag ha till vara blå få se vad ni färg kunniga anser om det. Vad teckningen heter vet jag ej.
Råttan i #5 är en striped roan mismarked.
Den sista råttan är en husky roan.
Vad har föräldrarna för färg?
#9 Kan be dem skicka bilder på föräldrarna.

#9 Hur vet du att den är striped roan missmarked? Eftersom att det bara är en liten fläck så kan det väl vara vilken teckning som helst egentligen?
#8 ser ut att vara en mink husky roan.
#11: Javisst kan det det, det kan ju vara en övertecknad "något annat". Men eftersom den var kullsyskon med husky och striped så tycker jag att det verkar vara troligast. Annars så får man väl vänta och se vad som händer med teckningen, om den bleks eller inte. (visst kan det hända att det inte bleks nåt ö h t, men som sagt, det å¨terstår att se)

Ja, men all i en kull brukar ju int bli samma teckningar. Mina första råttor var syskon och i den kullen fanns det både striped, hooded och capped. :)
Nej självklart inte.. Det kan ju dyka upp vad som helst ibland beroende på hur renavlat det är eller om det är en riktig gensoppa. Men just husky och striped hänger ofta ihop.
Men som sagt, det är ju inte garanterat att det är en st mm, men de kan ofta se ut sådär.. :)
De hade en bror som var samma färg som min husky sedan hade de även svarta såna. De annonserar ut syskonen på eniro.se idag såg jag.