Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 805 ggr
antidote
0

Jämnt antal?

Hej jag och en tjej har konversationer om att man ska ha jämnt antal råttor annars mår de dålig och någon blir utanför.

Jag har aldrig hört talas om detta stämmer det eller inte?

KickanW
0

Jag har inte märkt av något sånt alls!

antidote
0

Inte jag heller, alla mina tjejer gosar och putsar varandra och det är aldrig någon som är utanför men kände att de var bäst att fråga er med mer erfarenhet

Itchy
0

XD vad löjligt XD

jag har ojämna flockar, och ingen blir utelämnad :P

You can't spell Bitchy without Itchy

Anvariel
0

Det där lät jätteroligt! :) Tänk er en flock med 11 individer. De tittar runt på varandra och säger "nope, vi är udda, bäst att må dåligt nu!". :) Det är ju inte som att de parar ihop sig två och två eller något. Stora råtthögen verkar ju vara det som gäller. Alla på en gång, liksom.

KickanW
0

Fast man kan ju tänka sig att det skulle vara ett problem i en lite mindre flock. Att dom hänger två-och-två och att alltså den tredje (eller femte) blir över.

Men jag har, som sagt, inte märkt av något sådant.

Cis-j
0

Jag hade nyligen fem stycken här hemma, nu har jag tre stycken. Jag märkte/märker faktiskt inte av någon skillnad alls, även om den tredje inte växt upp tillsammans med mina andra två.. Hon umgås lika mycket med de andra. Fast jag var lite orolig i början över att någon skulle bli utanför, men det har jag inte sett några tecken på alls. :)

Så jag skulle nog vilja säga att det stämmer inte ^^,

Anvariel
0

Jag har ju tre tösar och det har inte alls varit några problem. De turas om att ligga och gosa två och två. Eller så ligger de alla tre ovanpå varandra. Faktiskt funkar det bättre med tre än två tycker jag för om en är jättesprallig och vill busa och bråttas men den andra inte orkar så kan det blir lite ganbb (gjorde mina i alla fall) men nu kan de sprallingen testa med den tredje i stället. :)

Magda
0

här är det faktiskt ett litet problem just nu.. jag har 3 hanar, och Lillen & Moffe ligger jämt och gosar, men Stitch får inte vara med så mkt som han vill.. ibland ligger de alla 3 ihop..

isabella93
0

Jag hade 2 systerpar (dvs 4 råttor) men förra veckan dog en av de yngre och nu är hennes syster ganska ensam. De brukade umgås allihopa, men nu har de äldre tjejerna börjat umgås bara med varandra.

Cis-j
0

#9 kan vara att hon sörjer sin vän.. Det kanske tar ett tag innan hon går vidare så att säga.. Vet att jag har läst några sådana trådar här på rif att de haft råttor som blivit deprimerade när deras bästa vän gått vidare till nästa liv.. Ge det lite tid så att hon får återhämta sig, så blir det nog bättre allt eftersom skulle jag tro :)
Beklagar sorgen, :/

zickan
0

ja och nej här hemma. hänt ibland att någon ny komling aldrig kommit in i flocket så jag har skaffat en till runt samma ålder. Men inget vanligt förekommande fenonem när man har en större flock. Varit värre när jag haft två gubbar i en bur som fått en ny unge. Den yngre har kommit in bra i den lilla flocken. Men har ingen som vill leka och hålla på.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.