Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 2459 ggr
[lucke]
0

Råttbrott...

Lämnade favoritråttan obevakad i soffan några minuter. Resultatet: söndergnagt kuddöverdrag och stort hål i nya filtenSkrikandesJust hon är helt sanslöst förtjust i att gnaga sönder textilierSkrattande

Emmieline
0

haha. så kan det gå^^ men hon måste ha haft roligt iaf =D

Tislan
0

Haha min råtta Gabriel bet sönder sladden till min externa hårddisk. Där låg det över 14 000 bilder.

men jag hade turen med mig och kunde köpa ny sladd ;)

[lucke]
0

Jo, de har säkerligen roligt när de gnager sönderSkrattande

Tislan
0

Ja haha :P

[lucke]
0

Samma tjej har gnagt hål i flera av mina kläder, hon är makalösTungan ute

spikeodumbo
0

haha ja dem små liven kan vara hoplösa. det var som när jag tog ut min favotröja ur tvättmaskinen så var det ett stort håll på ryggen fattar ej när dem hunnit med det xD men dem är bra go dem små liven:D

[lucke]
0

Nä, snabbt går detFörvånad

zickan
0

Jag har en ektorp soffa endast till djuren. Har massa små hål över allt och stoppningen är mer eller mindre borta.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[lucke]
0

De brukar få gå lösa i mina två soffor, än så länge är det bara kuddar och filtar som gnagts på… Honor verkar gnaga mycket mer än hanar iaf..

CamillaS
0

Jag har en skinsoffa i råttrummet och hör och häpna så är den faktiskt hel än ha haTungan ute däremot har dom tuggat lite på en list i rummet och lite i sne taket som är gjort av trä när dom klättrat på buren sin så har dom tydligen kommit åt där. :/

chade
0

Min arnold käkade på mina tapeter bakom elementet när han var mindre, pappa blev helt galen Skrikandes

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[lucke]
0

Verkar vara olika vad de föredrar att gnaga sönderSkrattande

Anvariel
0

Mina soffkuddar (permanenta sådana, stora… hör till soffan) har lilltösen gått lös på så numera är de kuddarna inte i soffan när råttorna är ute. Och jag har speciella råttkläder numera så att mina varnliga kläder inte behöver få en massa hål på sig. Suck för att de ska bita på allting! Tapeten är sista skriket, tydligen. Oj, oj så skoj! -.-

[lucke]
0

Borde fixa en råttdress, som jag använder när de klättrar på mig…

Men honor verkar gnaga mer än gubbs?

Jools
0

#14 Vet inte det ja! Mina grabbar har bitit hål i skinnsoffan ganska duktigt. På både fasta kuddar och sittdynornaObestämd???!!!

Dock är det bara en av dem som tycks vara boven. Så du kanske har rätt ändå?!

Mina grabbar har ännu inte tuggat nåt på mina kläder, bara killens luvtröjor, hehe

Hugo~Lars~Arvid~Klas~Love them rats badly~

[lucke]
0

Skrattande

Rwawr
0

ingen av mina hanar har bitit sönder nåogt, än. Utom lite inredning i buren men så är det ju med de flesta, Men inget utanför buren :)

CamillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag märkte visst lite råttbrott igår när jag städade råttrummet. -.-'

CamillaS
0

Sedtaket har fått sig ett smakprov. Obestämd

CamillaS
0

och listen under där.

spiritedaway
0

Finns nog en risk att mina pojkar lär hinna förstöra en del Tungan ute Dom har redan gjort ett försök på tapeterna ;P

Lancia
0

Tapet är supermums för små råttänder!

[lucke]
0

#18 Tapet vågar jag inte ens tänka på att de skulle få tag i, de älskar ju papperTungan ute

Jinaum
0

Minga gnager gärna om de kommer åt på mobil sladden eller mina högtalar sladdar. Därefter gärna på grejerna som är på slutet av snörren på mina huvtröjor. Likaså min kniv >_< Den önskar man de kunde låta bli för de ser ju lite udda ut när man skall vara stor stygg viking och kommer med massa gnagg märken i både skida och handtag :P Vill inte tänka på vad de kan göra om de råkar komma åt min yxa! ysch ysch

Kiyona
0

Min råtta Amos var i smyg en riktig sladdbitare. tuggade sönbder 3högtalrae, 2 datormöss, tusen hörlurar blandannat men som tur va handade det inte om stora sladdar …..

De jag har nu har inte bitit sönder en enda grej<3

Förutom Simon som gnagde sönder favorit kudde ><

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[lucke]
0

#24 Övar upp sig på att bli svärdslukare kanskeFörvånad

Jinaum
0

#25 ja nog för det är in "lilla" kniv så behöver de ju inte. Matte har lagt tid med å fetta å putsa å bränna mönster på den ju :P (vilket behöver göras snart igen)

Ja de har även försökt å springa iväg med min rävpäls jag skall sätta på min nya fina luva. jösses vad jag fick jaga dem.

Itchy
0

T-T hittade nyss min favorittröja halvvägs indragen i flickornas bur…och hela luvan söndertrasad T-T

You can't spell Bitchy without Itchy

Chayenne
0

Nu vet jag inte om jag vågar skaffa råttor! :P Med min nya dyra soffa. Shit :P

[lucke]
0

Man får övervaka dem när de kliver runt på soffan, och plocka bort soffkuddarnaFlört

Korpglugg
0

Inte en råtthändelse men:

En kanin jag hade för länge sedan, nosade på TV-kontrollen.

Utan att jag hann reagera, bet den snabbt bort tre knappar Skrikandes

[lucke]
0

Där har mina också varit och gnagtSkrattande

Dramatik
0

Mina nya byxor rpkade jag visst lägga lite för nära buren innan i år. Det är otroligt hur lång räckvidd de har utanför buren ändå!

[lucke]
0

Aj då…Oskyldig

Jespersen
0

Flickorna jag har nu har inte hunnit med mer än att trasa sönder en handduk som låg lite för nära buren.

Råttor jag har haft förr har dock gjort en hel del :) Dom har bland annat bitit sönder massa påslakan, tapeter, gardiner och kläder, knipsat sladden på ett antal datormöss och bitit av högtalarsladdarna så många gånger att det inte var mycket kvar av dom när man lagat dom så mycket. En råtta försökte sig även på att hoppa upp på en hylla med prydnadssaker jag hade men misslyckades och drog alla grejer i golvet, varav hälften gick i tusen bitar. Sen vet jag inte hur många gånger dom har grävt ur blomkrukor.. En annan råtta klättrade även upp i en stor palm jag hade (som jag till min stora lycka hade lyckats rädda när den var påväg att dö) och knipsade helt sonika av hela toppen med blad så att det bara var en stam kvar. Dom har också lyckats ta sig in i ett skåp jag hade och boat i en låda foton.. Ni kan ju gissa hur dom fotona såg ut sen ;)

Elshira
0

Jag har två saker jag vet att mina råttor gillar (allt annat har fått vara ifred med vissa undantag…)

1. Skin/läder

2. Mjuk plast/gummi

Dessa saker är det precis lagom tuggmotstånd i!

Hakuna matata!

[lucke]
0

#35  Gud så komiskt!Skrattande

Cis-j
0

#36, Ja läder är de helt galna i! Blev så ledsen en gång för länge sen då de hade gnagt sönder axelremmen på min favoritsecondhand-väska! :(

Men, de är ju sådana charmtroll så man förlåter dem ju för vad som helst ^^,

Anvariel
0

Härom månaden sprang minstingen lös i sovrummet. Men när jag kom in dit så kom hon inte framspringande till mig så jag undrade var hon var. Då hade hon gnagt in sig i min säng och vägrade komma ut. Jag lockade och lockade hur länge som helst men hon satt där inne och mös och knastrade och mumsade på mat som hon bunkrat upp där inne. Slutade med att jag fick klippa sönder hela kortsidan på sängen, tippa den i vertikalt läge och "skaka" ut henne. Jag var MINDRE road efter det och nu får de inte vara i sovrummet längre. :S

[lucke]
0

LillmarodörOskyldig

Anvariel
0

#40 Ja, hon såg så förnärmad ut när hon väl kom ut. Neroljad var hon av alla fjädrar i madrassen också. Sura damen. Tur att hon är lugn av sig i alla fall för om hon hade gripits av panik där inne hade hon kunnat skada sig. Men lilltösen är coola damen i alla lägen.

Marre89
0

Ja börjar undra om ja fått råttor eller ej Obestämd De ända dom gör är att hamstra mat i buren.. tugga på saker de finns inte i deras värld tror ja.. haha

Cis-j
0

#39, haha, samma här hemma fast då var det fem råttor som vägrade komma ut! Slutade med att jag också fick klippa sönder ena kortsidan och lockade med både ägg och allt möjligt och efter många om och men så kom de ut.. Kan säga att jag var lagom road efter det, mutter. Jag har två små sängar ihopsatta till dubbelsäng så någon tippning gick inte att arrangera här.

Jag gick och köpte hönsnät som jag pistol-häftade fast under sängarna, och under soffan ifall de skulle få för sig att göra samma med den.. Så nu är det fritt fram! :)

Anvariel
0

#43 Hm… bra tips… måste nästan prova. Fast jag lovar, mina tar sig genom hönsnät också om det vill sig. Hmf. Plus att de kan ta sig in i sängen från ovansidan också om de är på gång ju. Där kan ju inte säta hönsgaller. :D

Cis-j
0

#44 haha ;) Klart du kan sätta galler där! Why not? ;P