Köpa råtta
Nu har jag fixat bur och alla tillbehör för att köpa råttor. Vart ska jag vända mig för att hitta bra råttor? Någon som vet? Är djuraffären ett bra alternativ eller ska jag välja en uppfödare? Jag har föröskt hitta en uppfödare men det finns ingen i Dalarna. Någon som vet?
Om du bryr dig om råttor och vill hitta bra råttor så bör du vända dig till en uppfödare. Börja med att kolla igenom länksidan här på forumet så får du många tips på uppfödare. Finns många i närheten av Dalarna och transport går ofta att ordna även från ställen längre bort.
Lycka till, hoppas att du hittar det du söker 
Okej. Jag vill gärna veta hur föräldrarna till råttan är och så. Därför väljer jag nog en uppfödare. Det skulle också kännas bra att ha kontakt med uppfödaren och få lite tips då jag inte har haft råttor tidigare.
Jag hittar inga nära Dalarna eller i Dalarna

"Finns många i närheten av Dalarna och transport går ofta att ordna även från ställen längre bort."
I Uppsala och i Gävle finns det uppfödare, och därifrån kan jag lova att du kan ordna transport :)
Okej. Hur hittar jag bra uppfödare?
Är det någon som bra uppfödare i närheten/i Dalarna?
Skrev lite fel. Är det någon som vet någon bra uppfödare i närheten/i Dalarna?
på SRS hemsida finns en lista över registrerade uppfödare, --> rattsallskapet.se
Där hittar du kanske någon :)
Eller ring registratorn Johanna Ivarsson (Ladugårdens) - hon håller koll på de flesta uppfödares planerade och nuvarande kullar och brukar också vara insatt i vem som pendlar vart och kan ta med råttor :) Hon är dock förfärligt upptagen, men ring och ge dig inte om det är upptaget ;) Barnet sover efter halv 8, så ringer man efter det blir hon grinig ;P
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess
Tack för alla svar. Jag letar för fullt efter två råttor nu.