Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1062 ggr
MioAndTheRatz
0

Akut Blocket tråd!

Startar en ny blocket tråd..

men för mer allvarligare annonser så är det lite lättare att hitta hjälp till råttorna..

MioAndTheRatz
0

http://www.blocket.se/lund/Tamrattor_maste_bort_26883378.htm?ca=8&w=3

Två hanar som sitter ensama i varsin bur, med spån och istortsätt ingen inredning och ena med på tok förliten bur.. finns i Lund.

Dramatik
0

#1, Usch ja, henne känner jag (eller har känt), har varit på henne om att byta underlag och sånt men utan framgång tyvärr. Stifler köptes i Kristianstad på något ställe där de sålde råttor som ormmat.

Hade jag kunnat hade jag tagit dem, men tror knappast hon säljer dem till mig=S

Råttorna finns i Veberöd.

MioAndTheRatz
0

#2 du kan inte skicka dit någon annan i ditt ställe?

Magda
0

#2 vill du ta hand om dem så kan jag svara på annonsen och antagligen hämta dem om de finns i Veberöd med, om hon inte kan/vill möta upp.. du kan ju pm:a isåfall Flört

Dramatik
0

Jag vet inte om jag vågar faktiskt. Jag tänker inte betala 700 spänn för dem iaf, och burar måste jag ha med utifall att de inte går ihop med mina 6 hanar.

Anledningen till att hon skiljde dem åt var att den ena juckade på den andra, vet inte hur allvarligt det var. Kan ju vara dominansbeteende också, och isf får jag minst 1 ensamråtta.

Sen har hon använt hö till dem så de har kanske ohyra, och isf har jag inte råd att gå till vet denna månaden eftersom jag redan har 1 hund och 1 råtta som jag måste dit med=S

Magda
0

#5 ah, jag vet hur det är :/ själv har jag burar till dem om du skulle behöva låna, men är det risk att de har ohyra så är det nog svårt..

om de enbart juckade på varandra och inte bet varandra så låter det ju osm att de skulle kunna gå att introducera ihop dem, men man vet ju aldrig..

Dramatik
0

Ja jag vet ju inte om de har ohyra, men eftersom de haft hö är ju sannolikheten rätt stor, sen har jag 9 råttor själv plus de två blir de 11 och få medel mot ohyra till 11 råttor blir dyrt när man redan har 2 djur man ska till vet med.

Jag hade jättegärna tagit dem egentligen, men jag gör ju inte dem någon tjänst när jag inte har råd med vet. till dem. Tyvärr får man ju tänka på ekonomin när man har andra djur som också behöver mat, vet. och strö.

Om ingen annan tar dem får jag se om de är kvar nästa månad (förhoppningsvis inte) och isf kan jag ev. ta dem då om inga fler vet. besök dyker upp. (jag har varit hos vet 1 gång i månaden hela detta året=S)

Magda
0

#7 nej precis, man måste ha råd med det också.. jag har varit hos vet rent för mkt på sista tiden också.. jag kan tyvärr inte ta dem själv heller.. Moffe skulle väl få spel då.. och vill inte riskera ngt nu när allt går bra härhemma!

Dramatik
0

Precis. Jag har till och med varit på min kompis om att ta dem, hon har 3 honor just nu. Men den flugan gick inteTungan ute Hon var nöjd med sina töser=P

Råtthjälpen tar inte in dem då? Eller då måste hon själv kontakta dem?

(Vad ovanligt att du och jag snackar på själva i en trådTungan ute)

Magda
0

#9 jag tror att hon måste kontakta råtthjälpen själv.. men det kanske bara är du & jag som sitter å hänger på RiF hela dagarna Tungan ute antingen det eller så  är vi så läskiga att vi skrämmer bort alla andra…Foten i munnen

Lole
0

Jag bor i veberöd :o

Dramatik
0

#11 Nej fy vad jag tyckte synd om de stackars bebisarna. Jag förstår inte vrf folk inte läser på innan de skaffar råttor=(

Lole
0

#11 Sorgligt .. :(

antidote
0

Jag mailade henne och sa att de var förlitet och att hon måste informera köparen om detta. Vet väl inte om mitt budskap gick fram men man kan ju hoppas…

antidote
0

Jag skrev: Hej jag såg att terariet var otroligt litet. Du måste informera ev köpare om att terariet är förlitet

Svaret: Jag räddade de råttorna för två dagar sedan från att bli orm-mat,, och då bodde dom och 40 andra råttor i en liten godislåda! Detta är bara en tillfällig lösning,, lägg dig inte i!

[veralera]
0

Men snälla "rädda från att bli ormmat" istället blev två andra råttor orm mat medans dessa plågas i ett… AKVARIE??

Sedan har hon inte ens nät på toppen utan det locket. Syreomsättningen försämras ju något otroligt, det är fanimig inte mysigt för råttorna att bo där..

antidote
1

Man önskar ju att hon insåg att jag bara ville hjälpa till…

Dramatik
0

Vilken otrevlig människa!

KickanW
0

Inget ont mot dig antidote men det där svaret hade jag kunnat förutspå när jag såg vad du skrivit. "Du måste" gör direkt folk aggressiva. Man får inte bestämma över vad andra människor gör, det är heligt.

Jag hade nog skrivit något smörigt i stil med "Hej. Tyvärr kan jag inte ta hand om dina söta bebisar men jag tänkte bara kolla om de verkligen ska bo i det där terrariet? Enligt det jag läst så är det för litet, och så är det lite för få klättermöjligheter och så. Nu ska ju inte du ha dem men du kanske kan säga det till nästa ägare, så hon/han skaffar en större bur :) Lycka till!"

Sånt brukar jag skriva, och jag får nästan aldrig otrevliga svar tillbaka. Ett tips bara, om man verkligen vill hjälpa råttorna!

antidote
0

ingen fara kickanw =) första gången jag mailat om något sånt här. Ska tänka på det nästa gång