Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 889 ggr
Ribessa
0

Så ledsen :(

ni kanske hörde, att jag lever för mina råttor.

jag tvingas nu sälja dem. finns inget val. min mamma är allergisk mot dem.

jag bryter ihop.. jag orkar inte. dom är mitt liv

antidote
0

Ush nu blev jag tårögd :/ Jag lever för mina råttor jag med.. Kan inte  tänka mig ett liv utan dom. Du har ingen i närheten som kan ta dom så att du kan hälsa på?

Ribessa
0

Det skulle nog bara göra mig mer ledsen.. Att veta att dom inte är mina, men någon jag känner har dom…

[lucke]
0

Honor eller hanar? Tror att honor är mer allergivänligaObestämd(funkar för mig som är allergiker iaf)

Ribessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2 honor!

artdesiu
0

Funkar det inte om du har dem på ditt rum då? Jag har en allergiker i familjen, men han märker inte av råttorna alls eftersom dom står inne på mitt rum där han aldrig är.

Ribessa
0

Så har jag tänkt också… Men min mamma är min mamma… Jag får meddela er hur det blir… :(:(:(:((:(:(:(:(

artdesiu
0

Absolut! Men kan ni inte köra ett par testveckor, som du säger är ju råttorna nåt värdefullt för dig, också. Se till att vädra rummet, hålla buren städad och rumsdörren stängd så att hon inte känner av råttorna.
Testa i några veckor och se hur allergin visar sig (eller inte visar sig..)

klick
0

Det är enorm skillnad att ha dom i ett annat rum, där allergikern inte är så mycket. Det hjälpte här hemma i allafall.

Ribessa
0

Det gick inte för sig.. och råttorna ska nu säljas..

Cis-j
0

ucsh vad tråkigt! :( kan inget annat än att beklaga.. :(

elektra1
0

Man kan ju tycka att du borde få försöka att bara ha dem på ditt rum. Har hon starka astma symtom? Då kan jag förstå att hon inte vill ha djuren där hon bor.  Jag skulle aldrig tvinga min dotter att ge bort sina djur pga att jag ´blev allergisk. Bara om det blir olidliga symtom.

Anvariel
0

Det är ju en otroligt skillnad på "lite allergi" och "mycket allergi". Lite småsniffande och snorig näsa kan man leva med om det inte blir värre men så fort det handlar om problem med att andas så ska man nog tyvärr vara väldigt försiktig. :( Mycket tråkigt… stora tröstkramen…

Ribessa
0

Hon har astma. och jag har haft dom i mitt rum.

Anvariel
0

#13 Ja då finns det nog tyvärr inte så mycket att göra. :( Vad tråkigt… men någon gång flyttar du ju hemifrån och då kan du skaffa råttor igen! Säkert inte mycket till tröst nu, men ändå…

Ribessa
0

Jodå! :)