Russian blue ag omplaceras
* Födelsedatum: 10 maj 09 kl 19:32
* Färg, teckning och hårlag: Russian blue agouti dumbo
* Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): 16/15
* Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning:
Sigges sprite, 13/8-08, s/russianblue dumbo. Mins ej vikten nu, papper nerpackat men lätt att ta reda på av fd ägaren nicciz.
* Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning
Karamel sutra, 22/11 08, 348gr, russian blue agouti db
* Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning:
Parningen togs för att få fram bra russian blue råttor men även lite testparning med tanke på y linjen på pappans sida. Kullen blev trots allt bra i det stora hela. En bror är lite små ful mot sin kompis och lite naffs på 3 andra men inge hål bitande.
Omplacerings anledning: Lotus behöver en mindre flock. Ju större ägarens flock blivit och ju fler nya som kommit, ju mer utanför har lotus hållt sig och kan vara lite små elak mot yngre. Fungerar annars riktigt bra i flock.
* Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Kommer ifrån min gutekull. Bor hos geten.
* Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Läs ovan. Förutom behov av en lite mindre flock än den på 12? hon bor i nu. Så är hon snäll, hanterbar, något stel till och från. Gärna med men lite små feg utanför buren. Går gärna in igen om hon får. Snäll mot småbarn men skulle nog föredra ett hem utan även om det fungerar jätte bra med barn. Aldrig bitit hål eller varit elak.
* Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb:
Srs reggad. Bra hem och burkompisar viktigast. Kan lånas ut på prov, alltid välkommen tillbaka till uppfödaren.
* Ort där råttan/råttorna finns: Västerås, kan ev tas till sthlm.
* Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus): Kan kontakta mig på pm här eller via msn/mail: widerkrantz@hotmail.com går även att kontakta nuvarande ägaren geten via pm här inne.
* OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE
Behöver ej vara låst. Frågor kan tas privat eller i tråden.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Åh neeeej , jag tror jag är kär <3 guuuud *dö* jag vill haaaa <3
MVH Elin
haha.. fast det är bilder från i somras. hon är något större nu. nyare bilder kommer. intresserad?

Men GUUUD! *inte titta, inte titta, inte titta*
Jag tror jag döööör lite inombords ;) hur söt som helst ju!

aaw synd att hon var så gammal :< hon lät som en perfekt hona till min hane :o
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
inte för avel

#7 Och det på vilka grunder.. färgen eller, med tanke på att resten som står inte är så där jättebra.. seriöst.. du skämtade va?

tänkte mest på färgen å dumboöronen

hmh, läste aldrig resten av tråden.. läste bara färgdelen.. så okej, jag skämtade bara ^^ hon verkade inte som den ultimata honan

sötnosen :-D
Jag vill gärna ha gullklumpen
Trodde jag skulle køpe nakenrotta,men har fått veta at dom har hälseproblem…går det å ordna transport tror du?
beror på vart du bor. får gärna ta det på msn om du har?. kan jag fråga lite mer hur hon kommer få det osv. widerkrantz@hotmail.com eller skicka ett mail om lite info om dig osv

#10, du bör fundera ett tag till på det här med avel innan du skrider till verket, av din kommentar att döma.
Orkar inte ens kommentera inlägget :-/. Råttan har fin färg och dumbo lets para :-P
Suck. inge fråga om bakgrund osv. bara kasta sig in på sin första tanke.

men ååh! jag såg ju att hon var för gammal, därför läste jag inte vidare! hade jag varit intresserad hade jag ju läst vidare å frågat massor!

#19, ja naturligt var det så du tänkte. 7 månader är alldeles för gammalt! ;)

# 19 Vart bara lite nyfiken..
På vilket sätt är hon fär gammal??
Nu är ju hon inget "avels objekt".. men annars är väl 8 månader en alldeles okey ålder.
Har för mig att jag läst att Naginis hane fortfarande är ung och att hon inte ska para honom förrän om typ 5 månader eller något sånt..

Ot men hon är lik sin pappa 

#20,21 hon är inte gammal nu nej, men min hane är inte avelsredo förän i sommar, å då är hon för gammal
GUD VILKEN SKÖNHET:) 
Finns hon fortf kvar?
MVH Elin
jepp
Nu bor denna underbara tös hemma hos mig. Det blev kärlek direkt ifrån hennes sida när hon blev överlämnad till mig så klättrade hon upp på min arm och lade sig bakom min nacke och somnade där
. Hon är en underbar tös. Tycker bara mer och mer om henne för varje dag
. Så detta var verkligen kärlek ifrån första ögonblicket
. Första kvällen här hemma följde Lotus mig med blicken vart jag än gick. Så när jag borstade tänderna satt hon och knastrade på min axel.
#28 :-D.. rätt råtta till rätt ägare :-D.. Vissa kan verkligen välja var de vill bo.
Riktigt skönt att hon går så pass bra och verkligen trivs så det syns :-D. Ha lite mysigt med syrran igen.
#29 Ja hon valde verkligen mig som sin ägare
. Och det märks också att hon trivs här. Och det syns även på fotot som jag lade upp här. Lotus är min lilla ögonsten så underbart go
. Hade tingat 2 men var 5 med i bilen när jag åkte hem
. När jag kom hem stod trippelmätaren på 50mil
. Folk tycker att jag är inte riktigt klok som åker så långt. Men det vet jag redan att jag inte är
. Men är värt att åka till dig Zickan för du har så underbara djur
. Men det vet du redan att jag tycker
.

ja det märktes verkligen att Lotus valde dig : )
Och tack för att jag fick åka med till Zickis : )