Rått Träff
Nu är det dags och jag har tänkt baka ihop en råttfika/bebiskläm hos mig den 9/4.
Så alla som ska ha bebisar från Vacker får bestämma sig för vilken de ska ha och vi råttägda kan mingla och snacka skit om råttor o allt som hör till!!
Alla som vill får komma, men inga råttor tack :P det finns så det räcker o blir över att klämma på här XD
Jobbar jag inte så vill jag gärna komma : )

Du jobbar inte då.. för du är sjuk i råttfeber 

Jag kommer självklart!! 
Dumma dig som bor i sthlm.
Vill ju träffa min pojk ^^

#3 tjoooho!!!
Vi ligger under schema ändring :-/. så kan jag så kommer jag. Men det är riktigt med strul just nu.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#6 ååååh nej.. akta dig för HextremO råttfeber är dödligt smittsamt!! 
ja, jag känner att jag har lite råttfeber.. Och det är bara svartingen som kan bota den :/
haha.. jag har lovat att gömma mio i min garderob så kan du inte döda henne :-P

#9 Då dödar jag dig med o slänger in era lik i garderoben *hahha

#9 Och vips skrämde vi livet ur alla XD
vi som vill ha en vacker bebis men inte får nån för att nicciz är dum då? :(
JAG DÖÖÖÖÖR!!!! Men humorn är lite halvlåg så har på natten..
Och ja Nicciz är dum, hon vill lägga in mig på psyk :(

#12 Ni får komma ni med, och försöker ni sno ngn slutar ni som zickan o HextremO uppsprättade i garderoben.. :P
Asg.. då kanske jag bör anmäla mig frivilligt att följa med ;-)
kanske det blir nått vettigt med mig med. hihi

#13 Näe jag ska inte lägga in dig på psyk.. du ville att jag skulle söka partner till dig.. och det tänkte jag hitta en på psyk ;P
hahahaha…. hörru nicciz detta underlättar nog inte för dom som är rädda för dig ;-).
Tänk om du nu skrämmer mio igen. Då får du klättra upp och dra ned den katten igen ;-).. fniss

#17 HUR blev det här mitt fel??? *asg* Ni börja.. eller rättare sagt DU började :P
Jag är alltid snäll o söt o har flätor 
#18 flätor har du väl sällan. kan räcka mig till fläta :-P.. allt är ditt fel, det vet du väl ;-)
Som se nu. Har en hane att låna ut ungefär ende gånge jag inte har en passande hona :P
Men Ziiiiickan.. Du fick ju inte berätta att jag var rädd för Nicciz innan jag träffade henne 

#20 Det visste jag för tusen år sen ;P bara därför jag är trevlig mot dig.. gillar inte männsikor som gråter hahhaha
Meeen. Vem skvarrade? Den människan ska straffas lika hårt som du ska tortera mig i 1000 år..

Och btw har du ju redan träffat mig ;P
*skrattar så hårt att jag ramlar i golvet*..
*fortsätter skratta så mycket att jag ramlar av golvet med*
jag borde sova nu. jag har ingen lust att vakna med träningsvärk i magen imorgon IGEN!!

Sova?? Inte ens pensionärer som jag sover.. ge dig :P
Men småbarn måste sova för att växa och bli stora : P

nääe Peter Pan skulle ju passa dig bra :D
Jaaa Peter Pan <3 lammkött ;)
Ät inte upp Peter Pan!!! 
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Sorry
Försent..

#31 och du fattade inte varför vi skulle leta partner åt dig på psyket :O du är ju kannibal och värre än svarta änkan XD
Nejvadå? jag är väll helt normal.. det är ni som är konstiga..

Är det bara jag som as garvar när jag tänker på alla barn som kommer in på rif imorgon XD eller alla moraltanter o surplutar
Vi livar ju bara upp stämningen lite eftersom det är så många som klagar på att det är dålig stämning ; P
Haha. men jag då.. jag vill med ha en partner .-D
Jag har redan gett dig en partner Zickan… Så det är min tur..
Asgarv… Försökte men gick inte så bra det där :-P.. Kom inte så långt i samtal.
Det är lungt, jag har fler på lager ;) hur ska han vara och hur ser han ut?
Jag då :O?
Vill du åxo ha en partner?
Haha.. kan ju börja med att han ska klara djur. Sedan får jag väl ändra mig på resten annars hittar jag nog ingen alls.. asg
Men vi kör en in flyttfest här så kan du dra med alla roliga singlar.. hihi.. Kan jag se om jag kan få in några jag med.. mohaha
Ja, vad annars!? Fixar du?

detta blev ju en riktigt kul tråd XD
You can't spell Bitchy without Itchy
Kasta nycklar i en skål kanske ;-)
Klart jag fixar de : ) jag kan fixa till alla..
Ni får skriva punktvis vad ni vill ha så ska vi se vad jag ska luska fram
Jag måste ha världens bästa jobb XD

#45 O eftersom majoriteten av oss är sopor utan bilnycklar kör vi hemnycklar då I guess annars blir det bara typ Hex o lanc som får ragg juuu *asg

hextremo…känner du ngn vettig örebroare är det bara att kasta hit honom ;)
Zickan
Det låter jätte bra, känner du någon som ser ut som mig fast kille dåra? och så ska han tycka omm att städa. Om du känner någon sån kille så tingar jag väldigt gärna.
Itchy
Jag känner många Örebrore. Men du är från Kumla va? du kan få mitt ex om du vill ; P
Nej då. Några speciella krav?

Äh städa?? Pigavdrag heter lösningen på det så orkar karln mer annat XD

nejdå :P jag bor i varberga XD
och inga kumlabor XD
(men mer än gärna en lite alternativ sak)
Varberga ; ) Där känner jag många, brukar själv hålla till där nämligen.. vart i varberga?
Han är inte från kumla utan från Hallsberg : P Men han bodde i kumla när vi träffades.

216 om jag inte minns fel XD
*orkar inte springa ner och kolla på huset*
då får du ju titta förbi ngngång :D
Hmm det ligger därborta ja : )
Ska se vad jag ska skrapa fram för grabb till dig : )

Vissa dagar säljer jag min sambo billigt… Vet att zickan inte vill ha han. Här hemma funkar han som sömnpiller och soffvärmare 
Nicciz - Det gör inge, jag tar gärna med mig ett gäng killar hem : )
Allvarligt? en dejtingförmedling? Hos Nicciz?
Mina ärliga reaktioner är:
Hua karlar! 
Vet match.com om detta? Tänk om dom köper upp Nicciz?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
haha.. knäppisar.. ge alla till mig istället :-D
det är ingen dejtingförmedling. Vi delar med oss av våra resureser : P
Okej Zickan och Nicciz ni får välja en valfri karl ur mitt sortiment. Men då vill jag ha Polacken och Svartingen..

snacka om djurhandel XD
Kan så vara, men dom är en så lågt stående art att det inte gör nu :)

Mio dom får bara en var, men du får 2 (killar)… lite orättvist.
Men deras är mkt större..

#60 LANCIA… Hex vill sno Negern!! Help me out!!!
Och han är btw värd minst en miljonär
*tappar andan lite*

#58 De får köpa upp mig :D kan jag köpa nya stora voljärer XD
asgarv…
haha vilken underbar morgon läsning
ni e för roliga!!

Hahaha.. Å ni håller igång som vanligt!!
Tänk va man missar när man sover på nätterna.
#67 Om det nu skulle bli så nicciz så kan ja ta dom gamla ^^ utan problem!
Men om man nu ska återgå till vad tråden igentligen handlar om så kommer jag gärna om inget annar är bokat. Ska försöka dra med mig killen oxå :)

Jag vill
, men tyvärr bor du inte nästgårds!
Mia//

hummm 9 april säger du…. funderar på att kika förbi (om jag orkar… och har rätt mängd hormoner i kroppen den dagen!)…. vilken tid handlar det om?

Å du som skäller på mig Ullis att jag inte sover på nätterna… du ser nu va bra de e ibland att vara vaken… Iof vakna jag nu vid 1 å ångesten e hög ^^

#70 Jaa du ser, man ska vara nattmänniska :P
#71 Klart ni ska komma!!! Måste!! Om ni törs nu efter den här tråden XD

Mmm.. Men hur ska man orka det när man har 3 ungar som ska iväg på morronen..
Och får jag inte sova så blir ja ett monster!!
Jag kommer gärna dit ändå no worries! xD

#76 Samma med mig.. inte tre dock, men ett nästintill tonår. Och monster är bara förnamnet på mig utan sömn :P
Hade varit superkul att komma men du bor lite för långt bort för att jag ska kunna ta mig dit :/
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

#79 Fråga Sara om hon inte kan packa ner dig i en väska ;P
Jag känner inte dig, men hade väldigt gärna kommit. Du skrev att alla är välkomna och jag är i sthlm just då så jag tyckte det var perfekt!! 

Om du är posetiv till att jag ''tränger mig på'' så behöver jag adress och sådant! 
#80 hmm jag tror inte jag får plats i en väska ;O Får banta lite 8)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
haha, läste inte igenom tråden förrän nu. jag skrattar än :D

#81 Hos mig tränger man sig inte på.. bara trängs :P välkommen är man om man inte snor råttor då slutar man i garderoben med Hex o zickan XD
Vi får väl försöka diskutera ihop ngt seriöst i den här flumtråden så som tid o allt, vilka som kommer osv så pmar jag adress till de som vill komma :P
haha jag kanske riskerar att sluta som hex och zickan i garderoben O: Vi kan spela kort där :3
det låter bra! :D haha

Hahaha vilken underbar tråd :D Jag kommer gärna, det låter nämligen så himla trivsamt att få komma hem till nån som sprättar upp sina gäster och stoppar dom i garderoben ;)
Ungefär vilken tid hade du tänkt dig Nicciz? Jag ska eventuellt vara jourhem åt en hundstallsvovve den helgen så jag lär ju hämta den på fredag nån gång.. Beroende på vilken tid dom har tänkt sig så kanske jag hinner titta förbi hos dig innan? För efter blir nog svårt, jag gissar att man inte får ta med sig opålitliga hundar på råttkalas.. Jag kan iofs behöva en kamphund som skyddar mig mot Nicciz ifall jag råkar sno en råttbebis, jag gillar inte trånga garderober 
Lutar åt att jag kommer:D Men måste isf veta vilken tid det gäller, är ju påsklov på skolan då, så kan ta ledigt om de skulle behövas men då måste ja veta de ganska snart. Men det går att lösa på nått sätt iaf. Killen är frågetecken om han kommer.. jobbar ju till 4.. om han inte åker direkt dit… hum.. jaja ^^

Jag tycker vi löser det enkelt då och säger kl 16-17 o så lagar vi käk o har fredagsmys.. Fast.. för de som inte kan på kvällen kan huset vara öppet från 12. :P Men jag tycker vi tar det som folk vill. Jag kan mellan 12-00 kan vi la säga. Kan ju vara bra att sova lite inför mötet dagen därpå :P
Emma det beror väl lite på hur stabil hunden är. Jag har inga problem med svåra hundar i huset :)
Låter fint enligt mig :) då kanske ja kan komma lite tidigare så kommer christian sen :) så åker ja tåget in :) hihi

#88 Jag vet inte ännu vad det blir för slags hund och vad den har varit med om, så jag vet inte hur stabil den är.. Om den har svårt för folk eller behöver lugn och ro eller tycker om att äta råttbebisar, då får den inte gå på råttkalas.. jag återkommer :) Annars kommer jag till dig innan, såvida dom inte vill att jag hämtar hunden på dagen..
#88 Sounds good, men ska du ha någon sorts ''lista'' på vilka som kommer eller? bara så man kan veta säkert att du är medveten om att man kommer. ^^
Jag tar antagligen med mig min kusin, hope it´s ok

hälften av tomtarna här vet redan vart jag bor men heheh vi kan göra en lista :P
Jag kommer till Nicciz:
- Nicciz & säkert dottern (sen är det bara att fylla på ;)
Jag kommer till Nicciz:
- Nicciz & säkert dottern
- Mieeow (Veronika) + Kusin Paula

#90 Du vet att du får komma när du vill!!
- Geten om hon kan
- Zickan om hon inte jobbar + Phoenix das doggy
- Geten om hon kan
- Linn, som skolkar ifrån skolan om hon inte har ledig dag ^^
- Geten om hon kan
- Marie (kanske kommer tidigare om okej?) Christian kommer efter jobbet.

hmm vänta nu, 9/4 är ju en fredag jue!!
Qui dormit, non peccat
#98 Grattis :D haha

då kan inte jag komma, jobbar…Får komma och våldgästa nån annan dag
Qui dormit, non peccat

Coolt.. jag har visst en egen sekreterare… Hahaha.. Behöver inte skriva själv 

#101 Lyx
Qui dormit, non peccat

#101 fan egen sekreterare är inte fy skam…. kanske ska skaffa en sådan!
haha… ja jag har ju en extra mamma ;-).. så min extra mamma har nu en sekreterare :-)

#97 klart det är Ok! Tog förgivet att du förstod det ;P
#99 Du kan ju komma efter jobbet som annars knäppo XD
#96 Nu får jag ju skämmas som uppmuntrar till skolk 
- Geten om hon kan
- Marie (kanske kommer tidigare om okej?) Christian kommer efter jobbet
- Crazykitty och sambo kommer
För övrigt verkar pojkarna tok-trivas! Happy me!

# 104 Ja det är väl kanske inte mer än rätt.. 

Skönt att höra
#105 jo ja misstänkte de Nicciz, men vill inte ta nått förgivet så fråga endå :)
jag kanske kan komma, ska på begravning innan och det ligger i huddinge så det är ju nära :)

Nu ska alla titta på hur en normal fostrad männsika tänker #109 ;) och Marre.. skäms inte alla andra gör så ;P de kommer när de vill :P
Haha okej ;) Men dom flesta råttvärlden verkar "onormala" och jag är ju trots allt ny i denna värld.. får se vad den gör med mig ;) eller vad ni gör med mig.. haha

# 112 Akta dej för Nicciz.. Hon är läskig
Men ta me en påse Polly så brukar hon bli snäll!!
#112 Jag är också ny i råttvärlden men jag har överlevt flera besök hos Nicciz 

Ja håller med Geten - Nicciz är livsfarlig 

Fast en söt livsfarlig socker bit <3
Har varit hos Nicciz en gång och hon har vart hos mig.. Tycker inte hon är så läskig.. :) Men lite sjuk humor och flummig bara XD

#118 Ni har väl varit här fler ggr eller känns det bara så :O

#119 när jag va hemma hos Nicciz så kändes hon lite som en rått tjuv faktiskt….. *nickar övertalande*

Mio du ska va snäll… annars får du hemska bilder på msn hahahaa
#119 Nepp bara 1gång. när vi titta på bebisarna (tutte) när dom va 3veckor. Sen sågs vi när vi skulle hämta Bus och då hade du med dig honom.. eller e de fler gånger :S kommer fasen inte ihåg.. men ganska säker på att de bara va en gång.. fast vi hämtade ju er hemma hos dig.. fast va aldrig upp då :P

Inte vara lessen Nicciz.. Du vet vi lööv jo gumman 

Jag är inte ledsen.. jag ska bara smula sönder sockersmulan mio :P
love u 2 

#122 När åt vi kaka då?? hahaha

Hahaha.. "sockersmulan mio"..

nu börjar ni bli slibbiga i denna tråd ocskå! hehehe
Nicciz de va när vi va där första gången och kolla på bebisarna :P

#127 haha jaa här varvas sockersmulor och lööv-förklaringar med romantiska frågor som "När åt vi kaka då??" :D haha underbart, mer kärlek åt folket för bövelen :D

asg… 
Jag skulle också gärna komma :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

#128 Jaaha XD ja jag är ju stenålders kan ju inte minnas allt :P
#127 Du är också sirapssöt så va tyst med dig :P
#129 Jaa och så klagas det på att vi är hemska XD här öser vi ju kärlek
#131 Du har två alternativ.. simma eller båt

jag borde nog byta nick egen ;P
#132 nä jag vill inte bli blöt o det e kallt, men det underlättar eftersom jag redan är i Sverige den fredagen, i själva verket så kommer jag en vecka innan :) vore jättekul att träffa dina råttor ^^

Dåså :P plättlätt fixat isåfall

Nicciz.. Ser du Cessi vill bara träffa dina råttor.. inte dej..
fniss
Hehe, jaa, strunt i Nicciz för hon kanske slänger in mig också i den där garderoben, så bäst att bara klämma på hennes råttor :p

#136 Jag såg.. men tänkte låtsas som ingenting o kasta in henne i garderoben o låsa så kan hon sitta där o lyssna på hur kul vi har :P

Börjar bli trångt i den där garderoben nu.. hehe.. Tur man slipper sitta där!! 

#139 Klädkammare heter det!! Och ska man lyssna på vettvillingar dör man därinne för det inte finns syre nog ens åt en råtta :P

#132 Ja, nu får folket bestämma sig för hur de vill ha det här på rif! Ska här kastas skit eller ska här kastas sirapsindränkta rosor? För ja, allt är svart eller vitt, allt i världen är en dikotomi och det ska aldrig få finnas några mellanting ;)
#140 Haha, jag älskar att du själv hela tiden har kallat det för garderob och så plötsligt när Geten skriver det så svarar du "Klädkammare heter det!!" :D Underbart!
Nu har vi fått utskick om en kurs i barnpsykiatri som tydligen ska börja 9/4, jag som hade tolkat det som en ledig dag :P slutar halv fem, så med lite flyt hinner jag ändå titta förbi innan jag styr kosan mot Hundstallet.. Annars tar jag mig friheten att hälsa på en annan dag eftersom du är så gästvänlig Nicciz, men det är ju extra roligt att få ett ansikte på fler rif-människor och jag vill ju inte missa den där läskiga garderoben, *host*, förlåt, KLÄDKAMMAREN menade jag!

#132 nääää, jag är bara hemsk jag! ;) sirapssöt, det va ja inte ens när jag va liten! hahaha
fast efter denna tråd så börjar jag lära mej! ;) så med lite träning så är jag snart där! sweet as chocolate, na na
jag behöver adress till dig :)
Åhh jag vill oxo komma och taffsa råtta!
Om jag inte är upptagen med jobb eller så den dagen så bakar jag nått gott och tar med mig.
Är det nån som är allergisk mot nått eller är vegan? 
#144 jag kan reagera på nötter men annars är allt lugnt
Jag är allergisk mot äggvita, men jag och min kusin kan baka något som jag (och andra) kan äta 
Jag är pankisch :-(
Okaj! Nu fick jag jobb lite sådär hux flux så jag antar att jag jobbar den dagen.. så vi får se om jag hinner baka nått :P
Annars kan jag köpa med mig nått gott efter jobbet helt enkelt =)
hade jag inte varit pank så hade jag kunnat baka ihop vad som. hittar en bekant lite häst hjälp så hakar jag på dom till nicciz

Zickan.. Så du menar att du lämnar mej att hitta helt själv i storstan??
Nja då får vi se om ja kommer.
#150 asg.. du tror inte att du redan är medräknad att åka bil isf ;-).. knäppo
# 151 Har inte lokaliserat nån hästvakt än…. men om jag får tag på nån så försöker jag låns till mig en annan bil så vi får plats om fler vill med… :0)
YES.. Lets bomba nicciz med folk :-D

Jag vill gärna komma. Har begärt ledighet för två veckor sen typ men fortfarande inte fått svar från chefen.
Älskar mina stora små vänner..

jag vill komma men verkar som om folk här inte vill ha med mig att göra..
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
#155 haha vad har du fått det ifrån?. endast för att folk inte hade tid att umgås med dig på tierp utställningen?

Herregud.
Hum.. kanske var gävle utställningen?.. minnet har semester.
Men med den attityden så skulle nog många dissa dig ja. Antingen säger man att man kommer eller frågar om man kan få komma. Eller så håller man tyst. Inge gnäll.

Jag har tyvärr tråkiga nyheter. Jag har eventuellt som vanligt lyckats med att få in en bakterie i min besättning och kommer ta stickprov på några av mina råttor i veckan. Då jag ännu inte vet med säkerhet vilken baketerie det rör sig om utan gissar så måste jag tyvärr skjuta upp råtträffen. :(
Jag vet att det är upp till var o en att ta sitt ansvar, byta kläder och hålla 24h regeln men jag vill inte utsätta ngn i onödan. Så tillsvidare får vi tyvärr skjuta på det.
Bättre att vara försktig än att sprida runt saker. Är nog ingen fara men allt bör ju egentligen kollas upp om man ska vara seriös. Är det nått så stannar det ju på ett ställe istället för att spridas..
Bra iniativ!..
Vad tråkigt :o( hoppas verkligen det inte är ngn farlig bakterie, så alla sötnosar klarar sig!

#161 Näe då det tror jag inte att det är men smittsam o onödig.

vad tråkigt! men bra val, det kommer fler tillfällen till träffar! :)
Hoppas det går snabbt över och dom små morrhåren blir av med det fort och smidigt!

Tråkigt och onödigt irriterande, men tur i oturen att det är bakterier o inte virus :D och tacka medicingudarna för antibiotika XD

väldigt irriterande med sådant…
aah ja då hade du turen på din sida eller råttornas sida kanske mer!
japp man har mkt och tacka dom gudarna! ;)

Usch vad tråkigt med bakteriesmitta. Bra beslut att skjuta på råtträffen. Jag är fortfarande på, om det blir ett bra datum :)

Nu vart Mio lite glad : ) Du får försöka att inte lägga de i samband när jag ska hålla kurs : P
om vi ska skjuta upp träffen så kan antagligen inte komma, bor ju inte i sthlm ;/
Nicciz har du fått reda på om det va nån bakterie hemma hos dig?

Nej svaret hade inte kommit idag. Men tyvärr är det nog en bakterie men det kan vara så illa att det inte var just den jag testade för. Några fler verkar kunna vara drabbade så jag håller på allt försäkerhets skull
okej. aj då inge kul :( Kan bara säga att jag inte märkt nått på Tutte eller Bus. Så förhoppningsvis så har de ej blivit smittade. Du får ta en titt på de sen när du kommer över och se om du ser nått.. Dom är pigga och glad iaf :D