Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 574 ggr
Mymlan
0

Vibrerar öron

Såg på min ena råtta, hon är en rädd och osäker hona på 1 år. Som idag visade ngt jag ej sett förut. Kom nya vänner till henne på 5 veckor och den tuffaste av de små nosade och så på henne varav hon gick undan då började hon vibrera på öronen gick ända ner till kinderna på henne.

Hon är ej arg eller så på de små. Undrar bara vad detta kan betyda på råtters kropps språk.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Nutiz
0

Brunst?

Ninja
0

Japp, låter som att hon vill träffa en kille.. ;)

Mymlan
0

Men se det får hon inte göra..

zimzon
0

Det är vanligt att de vibrerar med öronen (och ibland med hela kroppen) när de löper. :)

[tiiia]
0

När jag satte ihop min äldsta råtta ihop med min andra råtta så "skakade hon på öronen", hon hade aldrig gjort så tidigare. Så jag tror inte att det enbart beror på löp. Jag tror att hon ville visa att hon var den som var "bossen" i hemmet. Hon gjorde likadant vid den andra ihopsättningen, så det kanske är ngt sätt att visa att hon är lite dominant över den nya råttan?

Din råtta gjorde ju också detta vid en ihopsättning, så kanske är jag inte helt ute och cyklar? :)

Mymlan
0

Men hon har aldrig varit dominant. Hon är en rädd och osäker råtta. Kanske de kan vara dominanta för det. Satte in de yngsta först i ny bur sedan fick hon komma in i buren.

[tiiia]
0

#6 då kanske det är tvärtom? skakar för att hon känner sig underlägsen och vill visa att de har kontroll?