Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 2614 ggr
Lancia
0

Råttbrott

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så har man hittat gnaghål i ännu ett lakan, vilket genast fick mig att tänka på det hysteriskt roliga "Råttbrott" på Ratpower.se. Trots att jag bara haft råttor sedan april har de hunnit med att sabotera en hel del här hemma. Jag börjar med att bjuda på en lättviktare, en mördad tops, men more heavy stuff kommer asap, så fort jag hittat bilderna.

Finns det någon annan där ute som dokumenterat lite roliga, och kanske även mindre roliga, råttbrott, och som också vill bjussa på bilder? :)

Admin, flytta gärna tråden om du anser att jag placerat den i fel kategori!

coreytaylor
0

Föredetta filt som låg lite för nära buren.. Detta är dock bara ett hörn av filten och jag kan säga att resten såg likadant ut Oskyldig

Kyss

bobbs
0

Jag har.. hade.. en kudde som råttorna lyckades dra in helt och hållet i buren. Detta var deras temporära lilla undlat bur, med mycket glesa galler. Men hela kudden lyckades de slita in och brutalt mörda och stycka. Dock finns det ingen bild på denna brutala massakern.

Men de såg enormt nöjda ut när jag kom hem och såg favvokudden i strimlor. :[

[ratus]
0

mina råttor tessan och cecil har bitit sönder en fin 1 korg

Mezzzanina
0

Mina råttor fick tag i min jacka som jag hängt över en stol intill buren.Hela armen på den såg ut som en ost!Jag har inte kvar den så att jag kan visa bild på den.Det var ju inte mycket att spara för den fungerade som sagt bättre som ost än som jacka!

Fast jag tycker att det är kul att läsa och se bilder på råttbrott!

Det är trådar som denna som är charmiga och sitter kvar i minnet och som jag går och småskarattar åt.

Vikvack
0

För andra gången har nu Rut ätit sönder ett silverhalsband. Hon lägger sig så fint under håret i nacken och knastrar belåtet. Intet ont anande låter jag henne ligga kvar. Inom ett par minuter har hon lyckats bita sönder kedjan…

_Jag_
0

Ja hehe… mina råttor är små ligister och har tagit sönder:

1 internet sladd
1 telefon
3 filtar
1 örngott
1 påslakan
1 morgonrock
sin egen bur
ätit upp all stoppning (säkert två områden på ca 15 cm i diameter och 5 cm djupt) i vår svarta skinn soffa.
Måååååååånga hängmattor
1 nintendo 64 kontroll (sladden)
1 fjärrkontroll (ena knappen)

Och garanterat fler saker som jag inte kommer på just nu.
Det mesta är som följd till att dom tog sönder sin egen bur och kom lösa en natt och sprang runt så belåtet och åt på allt dom kunde komma på. Måste bara tillägga att dom har inte svalt något utan bara bitit av det.

hus-musen
0

oj vilka små monster ni harSkrattande mina har gnagt lite på en plaspåse med mat som låg för nära o luktade gott, och på en mobilladdarsladd som min sambo la på buren så sladden hängde ner! de gnager inte på saker när de är ute o springer,tack o lov! de vet att de är strängt förbjudna o gnaga på saker om matte inte lagt ner dem i buren! den nya hängmattan hade råkat illa ut om jag inte hade vaktat den!!

Qui dormit, non peccat

lindapluttanbusan
0

Eftersom jag har varit borta nu en vecka och mina mamma har kommit hit och tagit hand om råttorna så är det massa brott som äger rum.

Hysset som är jätte social annars vägrar komma ut ur buren. Hon bara tittar på mig som om jag hade plågat henne. Hon gillar mig inte alls för tillfället. Sen har hon (medans jag tittade på) börjat gnaga på hängmattan. Så nu är det ett hål i den. Men det får vara ett hål där ett tag nu. så hon lär sig att gnager man sönder det man älskar att ligga i, ja då får man helt enkelt lära sig att man åker ner i det hålet sen.

Dom andra är bara lite mer vilda än vanligt och ska ut och vill inte alls in.

Men annars brukar det vara lite söndergnagda lakan och bajs som kastas ut för jämnan. Det är mysigt att ligga innanför min tröja också och spela söt. Medans man i smyg gnager sönder min behå. Det är jätte mysigt. Sen är det allitd roligt att kissa i rören i buren medans alla  andra ligger där.

Det jag vart mest arg över är när hysset gick lös på min sladd till sterion så nu har jag bara en högtalare. suck.

Girlie
0

Det värsta mina gjort förrutom att kidnappa Armens hudsalva är nog när de gnagde igenom min väska för att nå den!

Allamej
0

Värsta mina gjort… gnagde sönder den sprillans nya buren…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

_Jag_
0

Och nu har även minstingen bitit på min handfree. Men den fungerar tack och lov fortfarnade.

Yeay
0

Mina har:

Gnagt ett hål i en filt som låg för nära buren.
Dragit ner en duk från fönsterbrädan och därmed dragit ner en blomkruka så krukan gick sönder. Och naturligtvis hade dom gnagt sönder duken också.
Sen har dom gnagt små hål i mina gardiner.
Försökt gnaga på in bokhylla, men som tur är inga större märken.

Sedan säkert massa mer som jag inte kommer på just nu ^^

Lancia
0

Mer råttbrott coming up!

Tur att tuggummipåsen var tom och att chokladen var low-quality och därmed inte innehöll speciellt mycket kakao:

Pojkarna bestämde sig tydligen för att mörda påsen med kattsand en dag:

Edit: Och så valde min dator att helt plötsligt bara tvärvägra kopiera/klista in bilden på kattsanden i inlägget…. *suck*

SweGizmo
0

#13 hahahaha^^

Min blogg: SweGizmo.se

Mastoll
0

Jag orkar tyvärr inte sätta in några bilder just nu. Men mina har i alla fall gnagt sönder många sladdar och gjort hål i många lakan/dynor, förstört en bit av böcker/tidningar, grävt i blommkrukor mm. Jag har ganska råttsäkrat där dem är och ställer undan saker. Annars skulle nog hela huset rasa ihop XP

Molle08
0

Haha.. garvade rejält här Skrattande

Lancia
0

Väcker tråden till liv igen med mitt allra senaste städfynd:

Jag har ingen aning om vad råttorna försökt bevisa här, för dom får faktiskt mat, så det räcker och blir över dessutom.

Seså, posta era råttbrott nu! :)

dunaluva
0

#17, HAHAHAHA! ;D

- Ellen

errare humanumest ignoscere divinum.

PlusPlus
0

Mina två flickor rymde en gång när jag inte var hemma. Jag bodde i ett rum som var 18 kvdm stort och flickorna hade pillat upp burdörren. Jag kom hem som vanligt och där sitter en liten Plus och tittar på mig, i rummet ligger det saker utspritt överallt, då menar jag överallt, Naima skommer springades tvärs över rummet och in i buren för att gömma sig. Plus kom fram till mina fötter som om ingenting hade hänt, de blev direkt in i buren för hennes del och igen med burdörren. Jag kollade först och främst sladdarna ( har som vana att dra ur alla innan jag åker ngnstans) så de skulle inte skulle bli ngn elbrand eller liknande, en högtalare och en fin ljusslinga med små hjärtan. Jag kollade vidare och hittar en massa massakerade tamponger som dom hittat i min handväska som dom också hade haft sönder, all mat de hade i buren hade de dragit in under sängen i ett hörn, trasiga tops överallt, trasiga sängkläder och de värsta som ja inte riktigt kunde förstå var ett de hade gnagat på vägge! Det var typ ett bakvänt hörn eller vad ja ska kalla det, de gick ut mot rummet , liksom en vägg! Har tvärr inge bilder men ni kan ju föreställa er… Jag hittade trasiga saker hur i veckor efter det…

imilija
0

jag är grymt glad att jag köpt billiga kuddar på ikea till soffan och inte nåt lyx från NK!

som tur är är det bara som små kuddarna dom ger sig på och inte själva dynorna!

zyrix
0

Min fond vägg i sovrummet. Dom har gjort samma sak i andra hörnet.

Hadde en lite rakare på rymmen i en vecka vet inte hur han lyckades hålla sin undan men han bodde i soffan:) Förutom att de va bajs överallt så lyckades han förstöra en hel del som en påse tamponger. en trådlös telefon en strömkabel som tur va den inte inkopplad en högtalar kabel och Gnagit hål i madrasser.

Edit: De är inte för inte som bosé (Buse) har fått sitt namn..

Nicciz
0

Förvånad vad har ni för marodörer egentligen *fniss* Tänk om man kunde förlåta barn och andra människor lika fort som man förlåter råttor. Då skulle det snart va fred på jorden Skrattande

zyrix
0

Men hur bestraffar men en råtta?? och hur kan man vara arg på en såå söt pojke. De finns ju tyvär en hel del människor där ute som inte är så söta:D

Lancia
0

#21, exakt sådär ser min fondvägg också ut. Fick maskera det med en flyttkartong idag eftersom jag hade lägenhetsvisning ;) Ska fixa till det innan jag flyttar ut men har inte orkat göra det ännu bara.

[MissCaandy]
0

Mina hanar gnager inte på något vad jag har märkt. Endast råkat göra något hål i något klädesplagg när dom bäddar i tvättkorgen. :D

Claara
0

Det ända jack har som ovana är att gnaga på mina halsband, han accepterar nästan ingen som är runt halsen för det är i vägen för han. men annars inget,

Molle08
0

Mina råttisar gnager Inget härhemma …

Mastoll
0

Mina råttor gnager helst av allt på tyg och sladdar. Som tur är finns det att köpa kabelsamlare på ikea och så använder jag ett överkast på min säng, så var dem problemen lösta :)
Men man vet aldrig vad dem busfröna hittar på.
Nu har vi precis flyttat, och dem nöjer sig med att lukta in sig i den nya miljön, som tur är, för jag har inte hunnit skyddat alla sladdarna än

zyrix
0

Ertappade precis rambo med att äta upp en blomma. Sitter och försöker se oskyldig ut Oskyldig

Itchy
0

XD ngn av mina små oskyldiga damer har ätit upp en fjärdedel på ett av benen på min brudkista…(i Ek)

och bara för att man lägger ngt i papperskorgen…tkr lilla söta Angel att det är fritt fram att äta på

tex en sprillans ny förstärkarsladd   Skrikandes

You can't spell Bitchy without Itchy

Raja
0

Vad jag kommer på just nu så har mina råttor förstört ett stort antal hängmattor, "fångster" och annat dom har i buren, en filt, X-antal gardiner och mormors finaste yllekappa ( som hon lagt över buren för att dom skulle få en varm och lugn bilresa) Tyst

Lancia
0

Ture låg uppenbarligen inte bekvämt nog i skohyllan så han passade på att modifiera skorna efter sina egna önskemål

Nicciz
0

#32 Jag har väntat på det brottet Flört

hus-musen
0

#32 haha men ture dåSkrattande

Qui dormit, non peccat

Itchy
0

upptäckte igår att min sista jordgubbsklubba var borta från platsen där den tryggt har legat i flara dagar…

och följer sedan ett knaprande ljud till precis bakom min sophink…och där sitter både Devil & Nemi och mumsar i sej klubban…

tyvärr har jag ingen bild på detta

allobosia
0

Mina råttor har också gnagit sönder sin bur :( haha

Köpte en sprillans ny voljär till dom för 1600.. Är borta över dagen med tanken på hur nöjda dom måste vara med stort utrymme och alla nya leksaker att hålla på med. När jag kommer hem har dom slaktat hela botten på buren.. Så nu ska pappa få fixa en botten med samma mått fast i ett materiall som förhoppningsvis håller xD

Crispig
0

Min pojkvän la en av mina tröjor på buren en gång, vet inte varför. Men tjejerna tyckte de va riktigt kul å tugga sönder den i alla fall…

Love-
0

vill gärna se fler råttbrott Flört

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Catta89
0

Det värsta min tjej har gjort va när jag nyligen tagit hem henne så bodde hon i en stor kaninbur på golvet, och hennes lycka va öppen hela dagarna så hon sprang lös i rummet, tog inte lång tid innan hon lärde sig att klättra upp på bordet, och där hade min pojkvänn ställt sin tallrik med lasagne och sen gått ut i lägenheten (komme rinte på nu varför) men iaf när han kom till baka så va lasagnen borta och det va ett körtfärs spår över hela bordet , över dvd:n och der på golvet, fram till buren och och sen bakom den satt hon lycklig och tryckte i sig lasagn för glatta livet :P

Fast hon gnagde aldrig på sladdar, men allt annat möjligt hon kunde hitta drog hon med sig in i buren och gömde där. Rätt komiskt när man stadade buren och kunde hitta typ tio tamponger i uset ^^

Sen va det en hobby att nafs min pojkvänn i tårna med sen springa iväg :P

Lancia
0

#39, haha det där med att tallriken är tom när man kommer tillbaka och att man hittar massa märkliga spår från den känner jag igen. Blev av med en kebabrulle en gång som efter spår av vitlökssås, sallad och kebabkött, ledde mig, via soffbordet, ner på mattan, vidare på golvet in i sovrummet och in under sängen. :D

Tomt på tallriken:

Klicka f?r att st?nga bilden

Mystiska spår på matta och tröskel:

Ahaa! Där är den!

Catta89
0

#40 Haha, tänk vad dom kan klara av bara för att få i sej nått dom anser att dom ska ha :P Men som vi tycker är mycket bättre till oss. Tungan ute Dom e för goa dom så liven ^^

hus-musen
0

#40 hahaha vilka tokarSkrattande

Qui dormit, non peccat

Crispig
0

#40 Tja, mina har inte hunnit lägga ner något så stort, än, iaf :P

Mastoll
0

#40  Hahaha!! XD Vad roligt

Mezzzanina
0

Detta har nog blivit lite "favorit-tråd" för mig, å jag puttar upp den igen.Någon som sett något mer brott?Kanske fler bildbevis att skratta åt?Glad

Falurven
0

Älskar ! Så himla kul att se andras massakerade grejer xD

Mvh Nathalie

Falurven
0

Älskar ! Så himla kul att se andras massakerade grejer xD

Mvh Nathalie

idisen95
0

min tös är snäll förutom att hon alltid kissar på en speciell stol om hon är där…

Liingefors
0

En gång hade jag buren brevid mina gardiner så en dag när jag kom så hade dom dragit in en liten bit av gardinen och gnagat en massa hål i denFörvånad! Dom e så busiga! hehe

Mezzzanina
0

Mina råttor åt upp en ärm på en jacka som jag precis betalt 1000kr för och fått special sydd åt mig av en sömmerska.Jag hade lagt jackan på en stol brevid råttburen och tänkte inte på vilka "lååånga" armar råttor kan ha om de verkligen vill det!

Det var inte alls kul just då, men jag skrattar ändå åt det när jag numera ibland tänker tillbaka på det.Vilka små listiga ligister de kan vara när de får tråkigt!Tyvärr saknar jag bildbevis för jackan gick inte att rädda och fick slängas.

Itchy
0

-___- senast igår hittade jag mina kablar till mitt gamla playstation aldeles söndertrasade och avbitna…

vem det nu var hade inte lämnat ngn kabel hel, utan allihopa var avbitna

zyrix
0

Jag hittade igår när jag städade i datorbordet 3 tamponger helt uppätna under lådorna.

Mezzzanina
0

Zyrix, jag läste någon annan tråd där andra skrev att råttor gillade just tampoger.Men jag minns inte vilken tråd det var.

Catta89
0

#52 Tamponger va populärt hos min tjej med, men jag hittade dom i hennes bur när jag städade den istället :P

Hon tycker nämligen om att "hamstra" Hon sammlar allt möjligt , från mat till saker, och gömmer i buren Glad Rätt kul när man städar och undrar vad man ska hitta för saker den här gången Tungan ute

Crispig
0

Ha! Jo, själv har man hittat allt från sudd till knappar i buren :P

[GlittriGris]
0

köpte en ny tröja som jag la på min soffa nästa dag har dom lyckats dragit in den i buren och blivit ärmlösxD

Gasoline
0

Hmm, det känns som att era råttor är ganska så fria? Hmm, när jag hade råtta så va den endast på diskbänken, badkarlet, bordet eller sängen och under uppsikt.

Kottikott
0

haha, det är så himla kul att läsa vilka bus dom har för sej =)

Lancia
0

Hittade vilddjuret Dex i bokhyllan för någon månad sedan, sedan dess har min minsta babuska-docka varit spårlöst försvunnen. Jag vet inte riktigt om jag vill veta vad som hänt den.

Crispig
0

#59 De ser himmla oskyldiga ut allihopa… :P Blame it on the rat…

Nicciz
0

#59 haahaaha. Du får anlita en detektiv Tungan ute

Gasoline
0
antidote
0

Igår när jag hade mina töser ute så bestämde Nova sig för att klättra in i "hålrummet" i bäddsoffan. Tänkte att hon förmodligen skulle komma ut av sig själv men efter några timmar utan att sett röken av henne, så fick jag helt enkelt ta en sax och klippa bort Hela bakstycket på bäddsoffan xD Sen kom en glad råtta ut skuttandes

RatLover98
0

Mina råttor har begåt många ''råttbrott''

Dom har bitit många sladdar

Bittit hål i mina favo mjukisar och en tröja

Pinkat på mina gosedjur

Bittit två hål i båtten:

ena hålet är 18 cm långt och 2 cm brett , det andra hålet är 22 cm långt och 2 cm brett

vanaliserat(eller hur man stavar):

1 hängmatta och 1 lakan

och mer…

Bilder kommer sen

nello4ever
0

haha mina killar har inte hunnit med att massakrera så mycket men ett lakan och ett örngott har de hunnit med på den dryga veckan de varit här:)

RatLover98
0

Den förstörda hängmattan som råka ligga lite nära buren

RatLover98
0

ja,ni kanske ser vad det ärTungan ute

RatLover98
0

en av dom ''trasiga'' sladdarna

Förlåt att bilden är suddig

mysanfbg
0

Haha vilka monster ni har! ^^ När man tittar på bilderna och tänkter på vad/vilket djur det kan va som har tagit sönder det så kan man inte tänka sig att det är små söta oskyldiga råttor som gjort det ^^

Waka
0

mina killar har haft sönder mina gardiner, ser hemskt ut >-<
och en tröja som låg för nära buren i sommar.
Samma tröja har de bitit fler hål i nu som senaste månaderna.
De hittar sudd och biter sönder dom.
min lillasysters nappar är en hit också!
och påslakan, filtar..
dom har faktiskt sluta bita sönder på det mesta, sudd är det enda dom fortfarande biter på..

// Lydia.

Take it or leave it!

Ljaede @ bilddagboken
http://ljaede.tumblr.com/
http://bangbangbang.blogg.se

Cis-j
0

att man inte hittade denna tråden innan man skaffade råttor! haha ;)

alltså shit vad man känner igen nästan alla händelser! har huuur mycket som helst som de gnagt sönder, får ta lite bilder på det senare och lägga upp här ;)

Aniloj
0

Mina råttor har bitit sönder nästan alla soffkudddar och jag tror att man kan hitta hål i varenda lakan vi har. Men de värsta brott de har gjort är nog att bita sönder min pojkväns kläder. Första gången var det ett par hyfsat nya jeans som vi hade råkat glömma kvar i soffan när jag hade ute flickorna. Dom byxorna använder han numera bara på jobbet där det inte spelar så stor roll hur han ser ut ^^. Andra gången var det egentligen inte så mycket flickorna fel. En av min pojkväns kompisar hade på fyllan tryckt in min pojkväns nya och mycket snygga skjorta i buren som flickorna sen hade haft kul med hela natten. Min pojkvän var måttligt road… Sen har jag en flicka som väldigt länge tyckte om att gnaga på väggarna oxå. Så numera är alla hörnen i köket söndertuggade. Blev lite pinsamt när hyresvärden var på besök en dag :P

Itchy
0

T-T upptäckte idag att mina honor ätit upp en stor del av min älskade hatt T-T

OttoIsTheShit
0

mina har inte gjort så mkt.. man får vakta ölen JÄTTE noga för dom råkade få tag i den en gång så nu sitter ja nästan och stirrar på den när ja har dom ute och en öl samtidigt (och nej jag dricker inte så att ja blir full när ja håller på me dom ;) min ena kudde till soffan (som ska räcka till nästan halva soffan) är söndertuggad :P så går de när matte ställer buren för nära haha men men funderar på om man ska ta ut all stoppning och slänga in den till dom :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

RatLover98
0

Det finns inget men kan göra

råttor är råttorTungan ute

antidote
0

Råtta i soptunna xD Mindre trevligt

antidote
0

Älskar verkligen att hon ser så oskyldig ut xD

Cis-j
0

haha, älva caught in action :)

Cis-j
0

ååå en kaka till!

nello4ever
0

haha söta rådisar:p

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.