Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1020 ggr
Ribessa
1

GALEN

Jag börjar bli tokig! Jag har försökt para ihop mina honråttor i över en månad nu, och utanför den "stora" buren så funkar dom perfekt! och då menar jag verkligen perfekt. Jag funderar snart på att byta ut min bur till en ny för jag tror det handlar om reviret i den.. Neytiri (äldre råttan) har ju vuxit upp själv i den buren

Katrin82
0

Var det du hörde av dig till mig förrut (katoz.webs.com)? Bor du också i vendelsömalm?? Tyckte jag kände igen namnet på råttan.. Är det den nya råttan som är dominant??

Ribessa
0

Nej, det är inte jag. :)

Den gamla råttan är den dominanta

KickanW
0

Har du provat att rengöra och möbler om i buren totalt? Virkon är bra att använda sig av för att få bort precis alla lukter.

beckare
0

Fast virkon ska man inte ha på vissa metaller.

KickanW
0

#4: Jasså? Det har jag aldrig hört! Var står det?

beckare
0

Det står på flaskan Glad

Ribessa
0

Har provat med gulsåpa, men det har inte heller funkat. :)

KickanW
0

#6: Nu har jag läst allt som går att hitta om Virkon och det enda jag kan se är "Virkon S kan påverka mjuka metaller vid längre påverkanstid om inte avsköljning sker."

Och det är väl ganska självklart, att man sköljer av det?

#7: Jamen har du ändrat på allting då samtidigt? Låtit dem träffas på helt neutral plats. Under tiden rengjort buren helt, bytt allt spån, möblerat om, tagit bort inredning och satt in ny inredning. Stoppat in den nya råttan, låtit den vara där ett tag och sedan stoppat in den gamla råttan.

Ribessa
0

På ett ungefär.. Men jag får försöka igen då.

Ribessa
0

På ett ungefär.. Men jag får försöka igen då.

beckare
0

På min virkon-flaska står det "det är viktigt att föremål av metall inte får vara i kontakt med virkonlösningen längre än 10 minuter. Annars kan det ske missfärgning. Vissa metallsorter t ex koppar, mässing, järn och aluminium bör undvikas helt."

jag tror inte att det är virkon s. Det står i alla fall inte. Vilken metall är galler oftast gjort av?