"hundvagn"
Jag visste inte ens att det här existerade. Jag är faktiskt chockad. Varför köper man en vagn till sin hund eller katt jag ser ingen logik i det… En hund och en katt har trots allt fyra ben att gå med och jag tror nog att de heldre går själva. Ett till av människans påfynd för att fylla tomrummet efter ett barn med djur.
Förlåt vart bara väldigt förbannad.
Man kan sätta den på cyckeln om man har en hund som inte kan springa eller så kan man ha valpen som inte kan (ska) gå för långa sträckor i den ;)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
När man reser har man ju ofta hundar och katter i transportburar, precis som vi har våra råttor. Varför då inte en transportbur med hjul?
Visst är det fel om man byter ut hundpromenader mot vagnen men det är väl knappast det som är tanken?
Okej jag fick lite att tänka på xD men när jag såg den så tänkte jag direkt "Jaha nu ska man tydligen gå ut med hunden i vagn också"
Skulle tippa på att tyvärr använder många i tex Usa (inte för att ha fördomar men deras djurhållning är ju… speciell…) den just för att ha sin tex chihuahua som en liten unge.
Ungefär som hundväskorna. De var väl från början designade som snyggare transportburar och knappast att gå tre timmar om dagen på stan med.
Men sålänge hunden trivs ser jag inget problem med det. Någon tex kanske har en rädd hund som inte vågar gå ute, kanske funkar att gå med den i väska så får den lite luft i vilket fall som helst. Eller nåt.
Men de e ju som i ceasar.. de va ju nån som gick en liten promenad me sin hund och resten va på sånt motionsband (lr va heter de, kommer inte på det just nu hoppas ni förstår)väldigt konstigt enligt mig
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Jag har en hundväska till min chihuahuatös. Den är hennes säkra ställe, dit hon går om hon är orolig eller rädd. Hon får sitta i den då vi åker bil då jag inte vill ha henne lös i bilen. Jag har den även med mig om jag går på stan med hunden. Eftersom vi bor på landet där det är tyst och lugnt, och hon även är uppväxt på ett sådant ställe blir hon lätt stressad och rädd då det är mycket människor omkring och bilar och bussar som låter. Då jag märker att det blir för mycket för henne låter jag henne sitta i väskan. Hon ser väskan som en trygghet, där hon får krypa in och ha uppsikt över människorna rakt framifrån o inte som gigantiska jättar där hon ser dem på marken.
Ser aboslut inge fel med det. Så länge som hudväskan/vagnen inte ersätter den dagliga motionen!
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Jag såg på nått hundprogram dom gick aldrig ut riktiga promenader utan släpte ut sina hundar på baksidan så dom bajsade och kissade där. Sen undrade dom varför hundarna rymde från deras baksida… Vilken hund vill se samma baksida hela sitt liv
#6 de e bra att dom har en trygghet. precis som du säger bara det inte blir istället för motion
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#6 Precis vad jag försökte mena också:)