Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 1645 ggr
Jespersen
0

Anticimexkort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på en hygienutbildning idag vilken hölls av Anticimex. Tjejen som höll utbildningen var råttfobiker och snackade om dom som om dom var små Mc'Gyverar som klättrade upp längs helt släta husfasader och simmade runt i avloppssystemet i jakt på en toa att ploppa upp i.

Att visa ett klisterpapper fullt med delvis levande kackerlackor hade hon dock inga problem med.. Stackars kryp, dom hade ju suttit där i någon vecka sa hon.

I alla fall så fick vi ett kort med lite info om råttor och hål i som visar hur små öppningar dom kan komma igenom. Är det verkligen sant att en mus kommer igenom ett 6mm stort hål? Rakel fastnade med huvudet när hon skulle försöka komma igenom "råtthålet" på kortet och hon är bara 9 veckor ;) Fast jag vet ju att hon säkert skulle komma igenom ett galler med två cm mellanrum.

Ville mest visa bilden på söta Rakel och att det komiskt nog var en jättesöt tamråtta med på Anticimexkortet :)

pebb
0

hahhaa, ja visst e det kul å höra om hur råttor näst intill kan flyga och simma lika snabbt som en racerbåt Tungan ute Tror nog att råttor bara klämmer sig igenom sånt om de måste (måste kan även innebära att man heeemskt gärna vill rymma eller krypa in någonstans där man inte får vara) Flört

Itchy
0

mina honor skulle nog inte ha några problem med att klämma sej igenom ett litet hål om det fanns ngt ätbart på andra sidan :P

*hanarna är för lata*

You can't spell Bitchy without Itchy

Jespersen
0

Nej, inte mina heller :) Inte lika motiverade att klättra igenom ett kort för ingenting dock.

Lancia
0

Haha alltså bilden din är ju helt priceless! Hon kör ju precis samma ansiktsuttryck som folk gör på bilderna när dom går ut i kvällstidningarna om att dom känner sig kränkta av diverse löjliga anledningar. Att köttbullarna i förpackningen var lite olika stora etc, fast i detta fall är råttan kränkt då myten om det lille råtthåler inte alls stämmer! :P

TacoBelle
0

Att en råtta måste gnaga för att hålla tänderna i trim stämmer iaf inte. Och jag ställer mig mycket frågande till om en råtta kan hålla andan under vatten i 5 (!) minuter.

Dessutom tycker jag att det är djurplågeri mot kackerlackorna. Insekter javisst men ändå levande varelser. Rynkar på näsan

Jespersen
0

TacoBelle: Jag tänkte precis som du. Även gällande kackerlackorna.. Som sagt, stackars kryp :( Både jag och min jobbarkompis tyckte att man gott kan ta död på dom efter att dom har fastnat, bara för att det är skadedjur så ska dom ju inte plågas i veckor innan dom dör.

Allamej
0

Men Anticimex är ju inte direkt kända för sin goda djurhållning och omtänksamhet. Dom dödar och thats it

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0

#7 Sant men det är en sak att döda snabbt och smärtfritt och en annan sak att dra ut på lidandet i onödan.. av den anledningen så skulle jag aldrig anlita dem.

Qui dormit, non peccat