Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 606 ggr
jahadu
0

ålder dräktighet

Hejsvejs!

Har en råtttjej som jag har försökt få dräktig men det tar inte….hon är nästan 1½ år så jag antar att hon är för gammal….hur gamla brukar era råttor max va vid parning?

Allamej
0

Japp, hon är för gammal.

Har hon haft kull förr?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

jahadu
0

förstod nästan att det var i senaste laget =( nej ingen kull innan.

så himla tråkigt då hon ärligt talat inte är en råtta utan en korsning mellan människa och hund, eller nåt liknande….kort sagt helt ***** fantastisk. Både jag och i princip alla som har träffat henne vill ha en avkomma.

Vad är maxåldern för en hona att få sin första kull?

Katrin82
0

Ja, då var det bara bra att det inte tog! Det kan vara väldigt riskabelt för honan att bli dräktig efter 12 månader med sin första kull! Hennes bäcken stelnar och kan då inte föda ut sina ungar ordentligt!

Allamej
0

Innan hennes 1-årsdag. Om du skulle få henne dräktig nu så skulle hon riskera att dö pga. att hennes bäcken har stelnat, det gör så på alla djur, även människor, med åldern. Ungarna skulle inte kunna komma ut och det skulle kräva kejsarsnitt att få ut bebisarna och det är tämligen otroligt att både ungarna och honan skulle överleva detta.

Njut av hennes sällskap istället för att försöka få henne dräktig så blir både du och din hona gladare längre

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor