Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1114 ggr
Falurven
0

Genetik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på att försöka lista ut vilka gener Piff bär på genom att kolla på föräldrar, avkommor och syskon..

Haha jag är fan blåst! Uppdaterar strax när jag inte blandat ihop allt xD

Mvh Nathalie

Falurven
0

Pearl?

Mvh Nathalie

Falurven
0

Igen..

Mvh Nathalie

Falurven
0

Mink?

Mvh Nathalie

Falurven
0

Pearl, mink?

Mvh Nathalie

zickan
0

tycker alla ser mink aktiga ut förutom sista som ser mer ut som en blå eller mink om det är hooded råttan du undrar över.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Falurven
0

En av ba bebisarna ur kullen ovan tjuvparades med min Piff. (tror vi)
Resultatet blev både black, fawn och rubinögon.

Vill dubbelkomma och se om råttbebisarna ur Sally+Ronnykullen är "dark pearl" och Mink som vi/ni kom fram till senast jag frågade!

Alla genetikproffs kan ju kika in här och lägga förslag ;>

Mvh Nathalie

Falurven
0

#5: ja det är både "minken" och hoodedråttan jag undrar över! :)

Mvh Nathalie

zickan
0

Hooded råttan ser blå ut men kan även vara mink. den i mitten är  mink, på kanten ser ut att vara silverad svart.
Ungarna ser ut att vara mink. #2 kan vara dark pearl. Men reggas som mink ut isf.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Terato
0

Men vänta lite nu.. Är preventivkullen släkt med Piff och Puff? Det har aldrig jag uppfattat!

Den misstänkta dark pearlen från preventivkullen har jag träffat och jag trodde först det var en väldigt grå cinnamon då den verkligen såg tickad ut! #2 och #4 är samma råtta, eller hur? Min Justice är Dark pearl och ser precis ut som henne. Vad hade pappan till den kullen för färg(alltså Ronny)?

Honan du hade från tjuvparningskullen var iaf inte fawn utan beige, en rubinögd black med andra ord. Är du säker på att du hade fawn i den kullen så kan du med säkerhet veta att Piff var pappa åt i alla fall de ungarna(tyvärr kan ju samma kull ha flera pappor såibland vet man inte)

Skriv upp vad Piffs föräldrar/mor-farföräldrar har för färger, teckningar och öron.

Skriv även upp vad det blev för färger, teckningar och öron i första och andra kullen där han misstänks vara pappa så kan jag hjälpa dig att spåna!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Falurven
0

Nä släkt är dom inte, men eftersom Piff eller Puff har fått kull med en av dom så kanske det finns lite ledtrådar bland bebisarna i preventivkullen x)

Det stämmer att det är samma råtta i #2 och #4. Ronny är ju black han. Ägaren till honom är tyvärr inte säker på färger i stamtavlan heller så egentligen är det lite av ett mysterium alltihop.

Du kan ju kolla här. Är de beige eller fawn? På bilderna där dom är små ser dom alldeles för orange ut för att vara beige tycker jag.. Eller är dom så som små?

Piff och Puffs stamtavla med bilder och allt finns här. Man kan aldrig vara helt säker på att uppfödarna själva har haft rätt i vilka färger alla råttor är heller :o

Mvh Nathalie