Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 988 ggr
AnnaRamnemark
0

Bur Inredning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte råttor för några veckor sedan och jag fixade ihop en bur lite fort. Men nu vill jag göra det lite roligare för dom. Så jag behöver lite tips på vad man kan göra. Vet t ex att man kan hänga köttbullar på ett snöre. Men jag behöver mer. Dom är ute och springer när jag är hemma så dom är inte i buren helta tiden.

Lägger upp en bild på hur buren ser ut.

Mvh Anna

AnnaRamnemark
0

Putt?!?!

MioAndTheRatz
0

Har du lackat hyllorna? Annars kommer det dra åt sig kisset och börja lukta perkele..

Hängmattor, kartonger, myspåsar, filtar kan du hänga in. Det är bara fantasin som sätter gränser.

Jag tycker det ser ut som du har spån i bottenlådan, Spån är inte bra för råttorna för det dammar och irriterar luftvägarna. Spån innehåller även terpentin som är canserframkallande för råttor.

Burströ som man kan använda är Alspån, Toalett, Tidningspapper el Fleece T.ex..

AnnaRamnemark
0

nä har inte hunnit lacka dom än. har lite ont om pengar :( men jag ska slipa ner dom nu och lacka. hade tänkt göra det men jag fick hem råttorna fortare än planerat.

Samma sak med spånet det var det ända jag hade hemma. Använder det till mina hamstrar. Det är fint spån som inte dammar, tycker inte om när spånet dammat till mina hamstrar. Tdningspapper är inte jag så  glad för det är massa tryckfärg och det är inte bra för djur. Men toalätt har jag köpr nu.

Det jag mer tänkte på var vad dom kan leka med. För dom blir helt galna när dom får komma ut när jag kommer hem.

VAASHii
0

Spån från barrträd ska man inte använda (men spån från lövträn går bra)

Trycksvärtan är inte dålig för djur längre. Det var längesen de ändrade det så du kan visst använda tidningspapper :)

beckare
0

Jag har för mig att tidningspapper inte var farligt för råttor. Rätta mig om jag har fel någon?

beckare
0

#4 hah, vi svarade samtidigt!