Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 651 ggr
lovewolf
0

Orolig!

Jag är väldigt orolig för min råtta Nikita som började för typ en vecka sen att ligga framför buröppningen och sova. Hon verkar så slö och vill typ inte röra på sig, men sen när hon kommer ut då blir hon lika pigg som vanligt.

Är det normalt att råttor väljer att sova på en hylla istället för i en typ hängmatta?

För jag hoppas verkligen inte att hon är sjuk eller något!Rynkar på näsan

Zakaraa
0

Mina råttor sover nästan aldrig i hängmattan utan väljer huset eller hyllorna istället. Så det är ingen fara med att Nikita väller hyllan framför hängmattan.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

lovewolf
0

Ok, tack för snabbt svar! Skrattande

Lancia
0

De flesta av mina råttor är också hängmattebojkottare, och dom byter favoreitsovställe med jämna mellanrum. Ett ställe ena månaden, ett annat nästa månad. Jag tror inte heller du har något att oroa dig för. :)

lovewolf
0

ok, tackGlad, men hon ser väldigt slö ut, men det beror väl antagligen på att hon precis vaknar när jag tittar på henne?

Zakaraa
0

#4 Min ena tjej ligger och sover hela dagarna och full fart på natten så det är troligtvis så för dig med :)
Hon är ganska tråkig på det sättet då hon sover när alla andra springer ut och in i buren som står öppen :P

Lancia
0

Tycker du att hon är slöare än normalt? Verkar hon rent av hängig, som man blir när man blir sjuk? Nyser hon? Snorar mycket? Röd runt ögonen?

lovewolf
0

#6 Hon är bara slö när hon har sovit, annars skuttar hon omkring och leker som vanligt.

Lancia
0

Så länge hon inte verkar hängig så är det nog lugnt. De flesta är lite sega när de är nyvakna :)

Zakaraa
0

Hon är nog bara "Uppvakningstrött" om du fattar vad jag menar med det :P
De flesta brukar ju vara väldigt slöa när dom vaknat upp, gäller ju alla djur och människor ;)

Min hona är slö i stort sätt hela dagen men sätter fart på kvällen (och håller mig vaken på nätterna ;P)

lovewolf
0

#9 Ja så är Nikita också:P