OT klantighet
ok…alla klantskallar och klumpedunsar…bidra med era klantiga olyckor här XD
som jag till exempel som nyss lyckades hugga mej rätt så illa i handen med en smörkniv….
You can't spell Bitchy without Itchy

En smörkniv!!!??
en Smörkniv? :O säger bara AJJ!
Ska snart in på operation för att fixa mitt lillfinger som jag klantigt nog "förstörde" (2 sprickor) när jag spelade basket 8)
Och för att inte tala om när jag slog min bror i huvudet och själv blev den som blev skadad ;) Blev några sprickor i handen den gången med x'D
*ändrar inlägget* Kanske ska tilllägga att det var några år sedan när jag var yngre :P
Ska jag ta upp alla olyckor så skulle det ta flera timmar så jag bidrar bara med dessa 2 x)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

ja en smörkniv :P
det roliga är att min ena sambo sa 3 sekunder innan Itchy…hugg dej inte med kniven nu………..
vi som är födda som klantskallar har det inte lätt XD

Hmm jag vet inte vart jag sa börja bland alla min klantiga händelser.
Men har en som jag verkligen gillar. Det är väll inte direkt klantig men lite korkad kanske..
Jag jobbade i ett travstall hos en proffstränare. efter jag kört mina hästar som skulle köras så skulle jag ge Foosii magnetbehandling.. jag hämtar hästan från hagen och ställer han i boxen så han ska få kissa. Går in och hämtar någonting och går till behandlingsboxen.. när jag står i dörren slår det mig att jag glömde hästen..
Eller när jag lyckades släppa in en hingst i skogshagen där det gick 2 ston, fast det var inte mitt fel för det var hans hage, men på morgonen sa visst stoffe att han ställt anna och otto där men var nog lite för trött för att lyssna.. jag tyckte att Enoch hade lite väl brottom in i skogen där jag tycker mig se två älgar (anna och otto) Får panik och springer efter enoch som var överlycklig att ha fått lite kvinnligt sällskap.. Tur var att han var en snäll hingst och inte sprang ifrån mig. (jag fick kanske jaga i bara 10 min)
det kan komma mer sen ;P

hmm….jag var klantig redan som litet barn och snubblade en gång så pass illa på ngn av mina leksaker att jag fick åka in och sy 6 stygn i läppen…
sen har jag även lyckats slå mej själv i pannan med ett cykellås så att jag fått en spricka i skallen XD
För snart 3 eller 4 år sen kanske det är till och med :P Så gick jag i alla fall upp för en trappa i skolan, och pratade med en kompis samtidigt. gjorde massa rörelser med både armar och ben är jag förklarade något, sen helt plötsligt så viker sig mitt högra ben och jag fattar ingenting.
Jag kravlar mig upp för hela trappan och sätter mig på golvet och förstod inte vad det var för fel för mitt ben gick inte att stå på xD
Så kände jag efter och tittade jag, så inser jag att mitt knä hade gått ur led! hhah
Det slutade i alla fall med en operation och i gips och senare en stor skena på hela benet som jag fick ha hela sommaren D: hahah
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Igår rotade jag i evigheter efter en blyertspenna, men alla pennor jag fiskade upp ur skolväskan var överstrykningspennor eller bläckpennor. När jag äntligen fick upp en blyertspenna blev jag nog så glad att jag slutade tänka. Samtidigt som jag reste mig upp från glovet slängde jag tillbaka blyertspennan ner i väskan igen! Den tjocka bunten bläckpennor höll jag förvånat kvar i min andra hand. :P

HAHAHA XD
Ungefär som man pratar i mobilen samtidigt som man letar efter den : P har hänt ett par gånger.
#9 haha! Exakt! Och man känner ju sig så dum när man kommer på det!
Min kompis letade en gång efter sin pyamaströja som hon hade på sig. Jag skrattade jättemycket och hon trodde att jag hade gömt den!

HAHAHA
Ungfär lika kul som när man ska göra någonting och man 5 sekunder senare totalt glömt bort vad de va man skulle göra, gjorde de för ungefär e timme sen, man skrattar lika mkt varje gång..

hoppade trapets i skolan när jag var 15 år, hoppade för långt och flög in i väggen, slog av ena framtanden. :-D Det måste sett himla kul ut när jag flög så långt.

Jag gör nåt klantigt nästan varje dag. Jag är expert på att gå in i lyktstolpar och glasdörrar, välta glas och stearinljus, tappa porslinkoppar med hett te inuti, gå vilse där man inte ska kunna gå vilse, snubbla där man inte ska kunna snubbla, missförstå ironi och spinna vidare på det i seriös ton, ramla framför killar som jag är intresserad av och tappa bort saker för att sedan hitta dem fullt synliga mitt framför näsan. Folk som känner mig väl brukar säga "Om man inte känner dig så kan man tro att du är helt dum i huvudet. Det konstiga är att du alltid har varit ett MVG-barn och ändå lyckats med allt detta, vilket gör dig ännu mer störd" haha. Jag är nog bara motoriskt retarderad och allmänt tappad bakom ett flöte helt enkelt :D
Här är några "favoriter" (alla givetvis i helnyktert tillstånd!):
- När jag skulle åka till Huddinge sjukhus och hamnade i Skärmarbrink (drygt 1,5 mil åt fel håll och tunnelbana istället för pendeltåg).
- När jag satt på en bänk och väntade på bussen i en såndär hållplats av glas. Så tittade jag bakåt och tyckte mig se en glasvägg (som inte fanns), lutade mig bakåt,slog huvet i ett metallstaket, rullade nerför backen och in i ett buskage. Det måste ju ha sett ut som att jag tittade bakåt, konstaterade att det inte fanns nåt att luta sig emot, ändå lutade mig bakåt och frivilligt ramlade baklänges.
- När jag skulle värma soppa i micron och stoppade in hela kastrullen med lock. Plötsligt hörs en explosion och köket fylls av rök..
- När jag red jättevilse i skogen (hade vimsat runt i flera timmar) och det började bli mörkt. Då gav jag hästen långa tyglar och sa "gå hem". Hon rusade in i en dunge, jag lutade mig framåt och kramade hennes hals, så kom vi ut på andra sidan dungen (fulla av granris och barr) och därifrån såg man stallet ca 100 meter bort.
- När jag var lucia i högstadiet och lyckades svimma inför hela skolan för att jag höll ett stearinljus precis under näsan som åt upp allt syre (lucior ska ju inte ens ha ljus i handen!)
- När jag förra året hade akut bronkit, åkte in på sjukhus och fick dropp. Jag minns inte hur (var lite groggy) men på något sätt lyckades jag pilla loss slangen från kanylen så att mitt blod började spruta rakt ut i luften istället för att medicinen åkte in i armen. Tydligen mumlade jag "hoppsan" helt oberörd medan sjuksköterskan (som fick massa blod på sin busarong) la tryckförband och gjorde om hela proceduren med droppet.
- När jag skulle doppa tån i en pool och ramlade i med kläderna på.
- När jag jobbade på kollo och hade kökstjänst. Då lyckades jag på morgonen ställa fram salt istället för socker till gröten och på luchen skar jag mig i fingret så att det sprutade blod i hela salladen varpå kollegan sa: "Oj, nu är salladen inte vegetarisk längre" (nej, salladen serverades inte till barnen).
- När jag sprang från bussen i regnet, halkade precis utanför ingången till skolan och ryckte tag i en kompis för att inte ramla, varpå vi båda ramlar ihop i en liten hög. Sedan låg vi där och asgarvade länge innan vi kunde kliva upp, medan folk klev över våra kroppar på väg in.
- När jag åkte sittlift i fjällen och jackan fastnade när jag klev av, så att jag hände upp och ner under liften medan den åkte tillbaka nedåt. Liftgubbarna fick stanna liften och hämta ner mig med rep.
- När jag var på väg hem från en kompis och somnade på tunnelbanan. På slutstationen väcks jag av ett "AVSTIGNING FÖR SAMTLIGA!" i högtalaren. Trött i mössan går jag ut ur tåget och upptäcker inte att det är en trappa framför mig, så jag ramlar och rullar ner för hela trappan.
- När jag på praktiken råkade leda en patient åt fel hål i korridoren, sedan tillbaka och då förbi rummet där vi skulle in (efter 7 veckors praktik i en och samma korridor!)
Nej, nu orkar jag inte skriva fler :P

XD hur i H*lvete lyckas man
#13 ojj ojj ojj! Du slår nog alla rekord! :P

#14 Jag vet inte, det är nog en medfödd talang ;)
#15 Jag bjuder på den ;)
Jag kom på en till favorit! När jag satt vid datorn (och bland annat pratade med Geten här på rif på msn) och lyckades välta baklänges med datorstolen! Så går det när man gungar på stolen gott folk, akta er för det!
jag skulle resa mig upp och just då råkade jag välta ett glas me cola .. men jag lyckades rädda de (fråga mig inte hur jag lyckades) men ingen droppe spilldes. men så ska ja vända mig om efter att ja har ställt ner det första glaset ..å då välter jag ner ett annat.. glas och cola överallt :p
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#17 snyggt! en klassiker! i alla fall hemma hos mig :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#18 haha har hänt ett antal gånger XD tror jag lyckades rädda två glas en gång innan de tredje åkte ner :P borde kanske göra en sport av de
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#13 Den med den obefintliga glasväggen får mig att dö av skratt! Hahaha :D
På jobbet (jobbar i storkök) så har vi stora plastbackar som vi packar varor och sånt i. En dag så hade jag samlat ihop ett par stycken och skulle ställa dom på rätt plats igen och stressad som man var så sprang jag medan jag puttade dom framför mig på kakelgolvet. Rätt var det var så fastnade den understa i en skarv i golvet, dom översta däremot flög vidare och jag landade på den som satt fast i golvet. En fin bula på smalbenet blev det.
Vi har även kylrum på jobbet, och handtagen på dom är sådana som har en bit på själva dörren och en annan bit som sitter på väggen. Jag lyckas felbedöma avståndet mellan huvud och handtagsbit på väggen när jag ska böja mig fram och fixa med något vilket resulterar i en fetebula det med.