Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 825 ggr
Falurven
0

dumma hus! :c

Det finns inga rum som är bra att råttsäkra här!

Alltförlänge känns det som om jag missunnat mina råttor genom att inte ha dom lös så mycket jag önskar att jag kunde.

Våra rum är så.. Jag vad ska man säga. I mitt eget rum finns det skrymslen och vråer överallt där råttorna kan "försvinna" om jag släpper lös dom.

I soffan får dom inte längre vara eftersom dom i princip pinkade sönder den gamla ^^
Köket? Nej fyy. Vårat nyrenoverade kök får inte pinkas sönder av mina råttor inte..
Vardagsrummet? Nä fy. Det är nästan samma som att släppa lös dom i mitt eget rum.. Sen måste jag tänka på hunden också.

Jag kan inte gärna råttsäkra min systers eller mina föräldrars rum.. Eller? (A) Nä..
**
Men plötsligt fick jag den mest ultimata idén!! (?)
**Vårt badrum på övervåningen! :DD Det rummet är lagomt stort, vattentätt golv/vägg och sååå enkelt att bara duscha rent efteråt! Det finns ingen elektricitet överhuvudtaget heller så det känns bara så bra!

Att jag inte tänkt på DET förut?! Fan jag är ju korkad :)

Första jag gjorde efter denna idén var såklart att släpa in en massa roliga underhållande prylar där inne. Jag var dock tvungen att värma upp rummet med ett portabelt element först eftersom det gärna blir lite kallt där inne :P Och nu har jag handdukar och lakan över hela golvet för att hålla värmen.. :D

Dags att kolla till rådistjejerna! Dom har varit där i hela fyra minuter ensam ;o

Mvh Nathalie

HextremO
0

Akta så dom inte käkar upp våtmattan och kommer ner XP

Falurven
0

Åh shit. Det har jag inte ens övervägt! :O Än så länge har dom haft för mycket att pyssla med iaf. Men mina råttor har faktiskt aldrig gnagt på nånting när de vart lös.

Jag brukar se till att det finns mycket "fjös" som tidningspapper, råtthanddukar och liknande som dom kan göra bäst fan dom vill med xD

Mvh Nathalie