Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1151 ggr
Emma87
0

OT - statusuppdateringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns en ny funktion på facebook ("Det hade jag på hjärtat" heter den) där man kan ladda ner en lista med alla statusuppdateringar som man har gjort. Det är faktiskt riktigt kul att läsa och minnas vad man har tyckt och tänkt genom åren. Här och var poppade det upp en och annan statusuppdatering med råttinnehåll och saknaden efter mina tjejer gjorde sig påmind.

Här är några av alla exempel:

2008-12-06 har fått hem tre underbara rattus norvegicus forma domestica

2008-12-17 älskar sina råttor :)

2009-05-12 tvångsmedicinerar motvilliga små knytt med kärlek och antibiotika

2009-08-05 kommer sakna ljudet av små små barfotafötter som tassar bakom mig i köket :'( Dags att satsa på allergifria djur, börja samla daggmaskar kanske?

2009-08-06 har redan fått nya husdjur; en kull nyfödda spindelbebisar i duschen och en spindelmamma i badrumstaket.

2009-12-31 Det är några busfrön som övervintrar mellan ytter- och innertak i mitt sovrum. Dom lever loppan på nätterna med sitt springande, skuttande och knaprande. Kanske är det råttor, kanske möss, kanske Spöket Laban och hans vänner. Hoppas det är råttor eller möss, det känns mer hemtrevligt än spöken :)

Nån mer som har roliga statusuppdateringar (med eller utan råttinnehåll) att dela med sig av? Eller nån bild eller citat eller nåt annat trevligt som kan muntra upp? :)

Falurven
0

Vart hittar man den där funktionen då? :D

Mvh Nathalie

Emma87
0

Åh, hmm det vet jag inte.. Jag hittade den för att en vän använde den och då ploppade det upp på startsidan.. Nu ligger den under fliken "Aplicaciones" (min facebook är på spanska, vet inte vad dom kallar rubriken på svenska, "Applikationer" kanske?) så kanske att man hittar den om man söker under den rubriken.. Eller så kanske man kan söka i den där allmänna sökrutan.. Eller så kanske du har nån vän som har funktionen och kan skicka den till dig? :)

Lancia
0

Trodde inte jag skrivit så mycker om mina råttor i min statusuppdatering men tydligen. Här är några:

2009-06-18 skiter i midsommar och kör en myskväll med råttpojkarna imorrn istället.

2009-06-23 har världens bästa råttflock!

2009-08-03 gggggggggggggggggggggggggggggggggggggg /Dex

2009-08-04 Ture har putsat på mig i nästan en timme nu. Då behöver jag inte duscha igen förrns nästa vecka. Tack Ture!

2009-08-06 skrattar åt sina vibrerande honråttor.

2009-09-09 får sina kläder tvättade av Ture.

2009-12-21 har precis blivit bestulen på en halv salami/brie-macka och en KitKat. Förövaren är brun, bepälsad, har lång svans, väger 750 gram och kan uppenbarligen öppna blixtlås.

2009-12-24 steker julklappar åt tåttisarna.

Emma87
0

#3 Hahaha, underbara statusuppdateringar :D dom speglar verkligen det ljuva livet som råttägare ;)

Emma87
0

#3 Gillar framförallt 2009-12-21 :D

Falurven
0

#5 HAHA måste hålla med! :D

Mvh Nathalie

Falurven
0

Nu har funktionen nått min vännerlista också! Här är alla råttrelaterade uppdateringar jag hittade x'D

2008-11-17 gosar med Shiro :>

2009-05-07 Snart ska jag hämta mina grabbar :>> Då blire råttsex! .. eller inte xD

2009-05-14 har en sovande mus på magen xD

2009-05-27 - Haha jag har gjort majsbad till rådisarna, och nu sitter dom och dyker för att få upp majs :D Sjukt söta!

2009-10-09 Känner mig duktig! Städar råttburarna och rummet ;> Sen tänker jag unna mig lite wow :D

2009-10-20 Min käre far står och pillar på en rakapparat medan jag gosar med en av råttorna. - Hähä ska vi raka lite på den, bara för att testa? * Närma sig med apparaten* Varav jag tjuter till och säger, neeeje.. Trots att jag vet att han skämtar. Och medan jag kutar upp för trappen hör jag hur han säger - Klarar inte av att raka lite på råttorna.. Men musen går bra det!

Mvh Nathalie