Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 632 ggr
murre1999
0

Sjuk?

jo nu är det så att mina råttor inte har hammnat hos dom bästa personerna och jag tror min ena råtta skulle behöva få en vetärinärs undersökning

hur mkt kostar det ?

sen söker jag en billig men bra bur också så tipsa gärna

sen vad för leksaker kan man ha i en  bur  våran är jätte liten och dom har ett hängrör  och 2 stegar bara  tycker synd om dem

Cis-j
0

Vad det kostar beror ju helt på vad det är för behandling den behöver. Hur är råttan sjuk?

Jag skulle tipsa blocket, där hittar du säkerligen någon bra bur och begagnat är ju billigast :).

Det ska finnas en bur-ometer (vet inte om den kallas så) men där kan du iaf kolla hur liten buren får vara enligt lag, men det är såklart bättre ju större den är!

Sen inredningen finns det nog en hel del trådar om här på rif, men en hängmatta tycker jag personligen är ett krav. Det tycker de är mysigt. Ta bara en fleece-tygbit och haka upp i gallret med till exempel några gem.
Hyllplan är också bra, jag använder Slugis lock från ikea, de kostar 9 kronor styck tror jag. Annars om man har lite mer pengar så är ju ferplast-hyllplanen väldigt bra. Finns att köpa på de flesta djuraffärer.

Kolla gärna på någon utav ikea-trådarna, där finns det massor med produkter som är både billiga, bra, och säkert roliga för råttorna! :)