Hyllor?
Hejhej! :D
Är det någon som vet var man kan köpa bra hyllor till råttor? Är på jakt efter några stycken men vet inte var jag ska leta.. :/
Jag vet att det är många som köper IKEA lock och sätter fast med Stripes så det är ett bra alternativ, enkla att städa och billiga.
Har tyvärr ingen bild men vet att det ska finnas i vissa andra Inrednings inlägg :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Ok :D
Men jag har sett hyllor som är gjorda just för fåttburar och liknande.. Är det någon som har en sådan? eller vet var det finns?
#2 det finns ju hyllplan som du köper i zoo affärer, brukar vara ganska dyra dock. Vet inte hur bra det syns på bilden
Finns på djuraffärer och kostar ca 100 kr per hyllplan. I stockholm finns de tex på Djurmagazinet, Bromma Zoomarknad och Stockholms Zoo VAruhus i Kungens Kurva.

Ja, precis sånna menar jag :) Men oj vad dyra, men jag har ju sparat och har en massa pengar i min plånbok, så det lär nog gå trots priset.. :P
Tack för alla svar!
#5 jag har inte vågat kolla på priset på de hyllorna :P Jag fick med 3st när jag köpte buren på bilden
Om du vill ha en billigare lösning så finns alltid IKEA locken ;)
Kanske finns något här ?http://www.zooplus.com/shop/rodents/accessories/bridges_stairs
Den här sidan verkar rätt så billig, i alla fall på de varor jag har jämfört med Växjös djuraffär
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#7 men sedan så tillkommer ju frakten om man handlar under 69EUR, vet dock inte vad frakten ligger på då jag endast köpt för över den summan
Jag kollade igenom sidan, den verkar inte ha hyllor. My bad.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Jag brukar köpa "kattutställningslådor" och ha som hyllor, alt djupare kakplastlådor. På så sätt kan jag ha bottenmaterial i och slipper ha en massa rådisar som kissar på högre höjder. (De ligger då i det, det rinner över kanten och det luktar mer än om de fått sugas upp av bottenmaterial)

De Ferplasthyllor jag köpte kostade 200,- styck!! Burr…. blev totalt dyrare än min Hornbachbur ju… Och vad gör mina töser? Jo de PINKAR på hyllorna HELA TIDEN! Suck… tack och lov för att de är plast… och tack och lov för att de inte tuggar på dem.

#5 Japp, det ska jag komma ihåg, ifall priset blir allt för högt ;)
#11 Tokstollar, hihi xP fungerar inte toa-träningen?
Jag bor ju i skåne.. Någon som vet en bra djuraffär (gärna nära lund) som har bra hyllor? :)

#11 Jo, bajsar gör de ju på ett och samma ställe. Men inte pinka! Har inte hört något om bra toaträning när det gäller urinen.
#13 Hittar du ett bra sätt så hör gärna av dig ;O
Ska prova "Piss Off" så snart jag kommer till affären :P

# 14 återigen, att ha hyllor man kan ha bottenmaterial i löser ditt problem..
# 12, ska du köpa djupa hyllor hittar du det i vilken djuraffär/ica (kakvarianten) som helst…
#15 Att ha hyllor med bottenmaterial löser inte mitt problem med piss överallt. Det hjälper endast med bajsandet men inte kisset.

# 16 Jag vet inte om du eller jag missförstår, men om hyllorna är djupa med bottenmaterial FINNS det ingen annanstans att kissa än på bottenmaterial, som då suger upp kisset.. Självklart beroende på vad mer du har i buren, jag har grenar, galler och tjocka rep mm med, som de smådroppar på, men de smådropparna är så lite att det räcker att skrubba det väldigt sällan. Dock känns det som om man har hyllor där de kan kissa på så trampar de runt i kisset överallt… Men det är min upplevelse…
Jag utgår från att du menar i buren?
#17 mina flickor kissar över allt, botten och hyllor. Så jag förstår inte riktigt hur du menar?
Mina hyllor är som på bilden i #3 så de har inte höga kanter

# 18 det jag menar är att jag upplever att urinen inte är ett problem då jag har hyllor som suger upp det. Jag är tyvärr inte hemma så jag kan inte ta en bild på hyllorna för att förklara..

#19 Fast hela poängen med hyllor är ju att man vill ha annat bottenmaterial (inte bara bottenströ) i olika delar av buren så att de ska få lite variation. Och då blir det ju inte mycket till omväxling om man har hyllor som är djupa. Jag har inte själv sett sådana hyllor till salu, men jag ska se efter nästa gång jag är i någon djuraffär. Kanske vore ett alternativ till mina tösar. Fast de skulle garanterat sprätta bort bottenströet ut hyllan… de ska alltid möblera om :)

#15 tänkte mig mer som på bilden #3. Ska kolla runt i djuraffärer och se om jag hittar :)

# 20 Det finns ju olika typer av bottenmaterial. toalett, aspflis i olika varianter, kartongströssel (inget bättre namn) etc. Vissa här använder ju tyg/handduk. Man måste ju inte ha samma som "där nere". Som jag beskrev tidigare så marknadsförs inte djupa hyllor som "råtthyllor". Själv har jag en kattutställningslåda (tror jag det heter, ca 45 spänn, samt en fd. kakburk i plast som är djupare men aningen mindre). Jag har inte speciellt mycket problem med grejs som grävs ut, men visst, lite blir det utanför buren. Lätt att sopa upp enl. mig. Det är ändå en hel del som ligger kvar. Det är bara ett tips på hur man kan slippa pisset. (Har själv haft "platthyllor" i flera år, men tycker mkt bättre om "djuphyllor". :)
#21 ah. Platthyllor. Tror jag har några sådana hemma, men de hör till en Jennybyr… Du kan få köpa hela om du vill :)

#22 Du får gärna PM:a mig om var du bor, pris, antal osv ;) Jag har inte så brottom med att hitta, råttorna kommer inte förren tidigast om ett halvår ;P Bor du i skåne är det ju också ett plus! ;D

#24: Smart! :) Bara dom inte kissar i dem och så.. Men om man gör rent ofta så fungerar det nog!
I botten ska jag ha några gamla frotéhanddukar