Cancer?
Eftersom de är sämst på att svara på mus.ifokus så gör jag ett försök här istället. Folk här inne har nog erfarenhet eller kunskap av möss också.
Det är så att min mus Spike har fått en liten böld, kanske cancer? Ska man operera en mus, eller ska man låta honom gå med den så länge han är pigg i övrigt?
golf.ifokus.se

Har inte mycket kunskap om möss, men de funkar ju nästan som råttor.
Hur gammal är Spike? Narkos kan vara klurigt med äldre djur, det händer att de somnar in.
Möss är ju mindre än råttor, och jag är inte säker på hur de reagerar på sövning och operation om det skulle vara en tumör. Vart sitter knölen exakt? Hur stor är den?
Du är säker på att det är en tumör och inte en varböld? Tumörer är väl relativt vanligt med möss som jag fattat det.
Beroende på ålder, skick och vart den eventuella tumören sitter så hade jag antingen låtit den vara och låtit musen leva tills den är för stor eller chansat på en operation.
Qui dormit, non peccat

Spike är 1 år och några månader.
Knölen är som toppen på lillfingret, precis under huden (den är rörlig) vid vänster skulderblad.
golf.ifokus.se
Alla bölder är ju tumörer oavsett om dom är cancer eller fettknölar.
Få den undersökt så kan du fatta ett vettigt beslut utifrån vad den innehåller.
Om det är cancer kanske det är bäst att operera. Är det en fettknöl så är den ju bara estetiskt motbjudande
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor