Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 671 ggr
Engagera
0

Röda tassar

Jag tror Luna är lite irriterad på huden under tassen. Det är lite rött där. Tror inte att det är för de gått på hårt underlag.

Kan man smörja in med typ lipsyl eller nått för att få det bättre? :P

tass-massage?

isabella93
0

Har du testat att tvätta tassarna? Det kan vara nossekret.

CamillaS
0

Ser det lite rött och irriterat ut? Är det någon liten bula som börjar titta fram eller nåt? Det kan vara början på klumpfot isåfall. Vad har du för underlag till dom i buren?

Engagera
0

Ska pröva tvätta. Såg lite irriterat ut..

Jag har plasthyllor och sen mestadels tyger.. annars tidningspapper. Inte klumpfot :'(((( Kan det vara för att hon är fet så det blir värre? :S

CamillaS
0

Ja det kan absolut bli det om hon dessutom är överviktig.
Då blir det ännu mer tryck på tassen. :/

Men visa en bild så är det lättare för oss andra att se hur det ser ut.

Engagera
0

Kollade nyss lite närmre och hon hade blivit bättre sedan jag tittade sist. Måste vara att jag bytte bur åt dom! Nu var det bara lite tort och inte alls lika rött. :) Liten skinnbit som hade lossnat, typ som när ett sår läkt. Så det är på bättringsvägen!

Mitt lilla och stora viktproblem i buren:

Maja är underviktig pga. hennes tänder som blir för långa och hon har typ tappat lusten att äta/gnaga så värst mycket sedan dess att de vart korta. Alltså jag har ju varit hon veterinären med henne men jag måste dit snart igen.

Hoppas bara att hon kan bli bra för hon går inte med på att jag ska sitta och pilla i hennes mun eller knipsa av tänder! Tränar dom nu på att jag SKA få pilla vart jag vill. Så jag tittar i munnen på dom sen får de en ostbit. Jag säger "Duktigt Maja/Luna" :P

…Luna äter all mat som blir kvar = En smalis och en knubbis! :P
Jag ger nyttig mat men det verkar inte spela någon roll! GAH!

Offtopic i min egen tråd hahah xD