Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 1045 ggr
trixi120
0

RIP Ishida

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GråterMin älskade lilla Ishida fick somna in i går kväll.Började få problem i julas med Mycoplasma.Fick då 2st antbiotika kurer under 1 månads tid men besvären försvann ej tyvärr.

Vid 19 tiden igår skulle jag ta ur dem från buren då flög Ishida upp i min famn och när jag satte ner honom i soffan började han få andnöd under ett par minuter.Sedan hade jag honom i min famn där låg han halvsovande.

Vid 20.30 fick han ett lite anfall igen och då åkte vi iväg med honom till akuten så att han slapp lida. Vi åkte till Albano som ligger i Danderyd, har aldrig varit där tidigare,endast varit i Bagarmossen.Det var en snäll och omtänksam veterinär som tog hand om oss.Frågade om vi ville att de skulle tända ett ljus, fick sedan en fin liten kartong med duva på som vi kan lägga honom i när vi ska begrava honom senare.,.den servicen har vi inte fått vara med om när vi har varit på Bagarmossen djursjukhus.Han blev 1 år &7mån. Hans bror Ichigo mår bra i allafall.Han är en liten tjockis,väger drygt 1 kg. Min andra råtta Takoda som är 3 månader äldre har börjat nysa rätt mycket just nu.Började för knappt 2 veckor sen.Hoppas att det är bara en tillfällig förkylning och han inte får Mycoplasma nu.Han ska fylla 2 år, 21 April.Avvaktar några dar annars får vi vända oss till veterinären med honom ocksåRynkar på näsan

zickan
0

Hum. helt missat att du var medlem här inne. Många styrke kramar till er. Första som går ur den kullen nu. Hoppas brorsan klarar sig ett år till :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Cindy S
0

Så ledsen för din skull.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -