Försäkring?
Hur många av er råttägare är det egentligen som försäkrar era råttor?
Vart är de försäkrade och vad kostade det?
Har aldrig ens tänkt på att försäkra dom oO
(lämar ett avtryck, vill se vad folk svarar)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Nope det är inte värt att ha råttor försäkrade, det är svindyrt. Bättre att ha ett sparkonto.
Qui dormit, non peccat
#1 Kom att tänka på det idag XD För vissa vetrinärs besök kan ju trots allt bli kostsamma

För mig är det en självklarhet att försäkra dom. Men jag tror det spelar roll hur många man har. Jag har ju bara två och dom 88 kr i månaden kan jag skära ner ifrån mitt godis-konto typ… Är man uppfödare och har många råttor tror jag det lönar sig att ha ett sparkonto istället. Mina är försäkrade hos Agria….
#3 ja, fast mina veterinär besök blir inte så dyra då de ända gånger jag besökt veterinär med råttorna tyvärr har varit för avlivning.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#4 Jo presis Blir snart sex stycken här hemma så är ju lite att betala
Högsta veterinärskostnaderna jag hört talas om är en tusenlapp, och då är det verkligen något väldigt, väldigt speciellt.
En tusenlapp sparar man ihop om man lägger undan försäkringspengarna ett år. Ett halvår om man har två råttor. Ännu mindre om man har ännu fler råttor.
Jag har, som mest, lagt ut femhundra på ett veterinärbesök, och det har jag bara gjort en gång fast jag haft sammanlagt 11 råttor.
Så nej, jag förstår verkligen inte syftet med försäkring för råttor.