allergi!:(
Jag har nu blivit allergisk mot mina två små råttisar och undrar om det finns nåt sätt att göra allergin lite mildare, för jag vill verkligen inte sälja mina små töser nu, när de har blivit så gosiga och knastrar o ploppar hela tiden!
Så återigen finns det nåt sätt att lindra allergin?
p.s
visste ej var jag skulle sätta tråden…
Inte ha buren/råttorna i sitt sovrum, köpa en luftrenare, ta allergimedicin (receptfri på Apoteket) när man umgås med rådisarna…

tack! fler tips?

En fråga: kan man ha kvar råttorna även om man har allergi?
Försöka hitta någon som kan städa din bur, eventuellt hitta nya sätt att städa buren på. Att hålla på och ta i deras hängmattor och hälla med bottenmaterialet är nog det värsta med råttägandet.
Sen är det nog smart att alltid ha långärmad tröja på dig när du gosar med dem. De jag känner som är allergiska får uppsvälda och hemska rivmärken av råttornas klor.

#4 Det kvittar nog om man har långärmad eller ej för mina råttor är tröj-råttor, de gör vad som helst för att komma ner i tröjan:/
Samma här, jag har testat med hög krage etc men de tar sig alltid in innanför… Jag brukar spraya märkena efter klorna med Aloe Vera-spray när råttorna klättrat klart på mig. Det svalkar och lindrar om man som jag är lite överkänslig.

jag får inga svullnader elr nåt sånt av deras klomärken men om dom tex har legat några minuter på samma ställe elr nåt sånt så får jag typ eksem på dom ställena som dom har varit på
Du får sy små rymddräkter åt dem med tillhörande stövlar
Skämt åsido, det är ett elände med allergi, jag tål knappt några djur…

#8 Haha, ja det kan man ju göra:) Blir allergin värre om man vistas mer med råttorna?

#9 Den kan bli värre ja.
Men det här med långärmad och att de vill krypa in, du får ha en långärmad tröja på dig och sen en kofta utanpå! Då kan de krypa in i koftan men inte röra din hud.
Min allergi har alltid förvärrats när jag umgåtts med djur- det är absolut inte så att jag blivit immun eller så :(
Mina råttor ska alltid vara direkt på min hud, spelar ingen roll om jag har 3 lager tröjor på mig