Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2773 ggr
[Isa96]
0

Mjölmaskar?

Köpte mjölmaskar till mina hamstrar idag, kan råttor också äta det?

Klämmer in en till fråga här, ska råttor ha ett hus eller nöjer dom sig med en mysig hängmatta?

/Caisa

Itchy
0

de kan äta insekter ja :)

jag har gett mina zoophobas och mjölmask…

och klart att de kan ha hus…men mer än gärna en hängmatta oxo ;)

You can't spell Bitchy without Itchy

[Isa96]
0

Okej, tack för svaret :)

RaGooN
0

Intressant, måste testa om mina bebbar gillar mjölmaskar. Dock lider jag av extrem insektsfobi så får väl se hur det går för mig med matningen xD Lång pincett säger jag bara!

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

[veralera]
0

Mjölmaskar är okej, men inte super. Större mjölmaskar, zoforbas, är otroligt mycket mer uppskattade!

Men kackelackor tar priset! Har skaffat en liten odling här hemma^^ (mjölmaskar innehåller mest fett, så kackelackor, syrsor eller liknande är mer proteinrikt!)

Verra
0

Zophobas brukar jag ge till mina, har testat syrsor men det gick inte i. Kanske för att dom var tvugna att jagas.. Mina råttor vill ha maten serverad, helst då i hängmattan.
Det är inte alla som äter zophobas heller, de flesta honorna gör det men bara en utav hanarna..

Är det inte hemskt äckligt med kackerlackor hemma? Skulle bli galen av det där ljudet och dessutom inbilla mig om att dom rymmer hela tiden.. *ryser*
:P

[oboybabe]
0

Mina råttor blir galna om dom ser en spindel :) Bästa dom vet att smaska på :)

fiffiluren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Råttorna i skolan blev helt lysiska när de fick zophobas och syrsor, speciellt doris, det var det bästa hon visste :) Man riktigt såg rovdjuret i dom så det var bara å passa fingrarna när hon tar dom, hehe så det tyckte dom var riktigt mumsigt :)

Doris på bilden, mamma till min Jossi :)

[Isa96]
0

Jag skulle aldrig kunna ge levande, så jag köpte frystorkade, men hamstrarna älskar det så jag hoppas att råttorna också kommer att göra det :)

[veralera]
0

#5 Nej faktiskt inte:P Hade dock aldrig vågat ha mjölmaskpdling hemma, är fanimig det äckligaste jag vet!!

Sen så skulle något kackelacka smita så har jag ju en minesweeper vid namn piggelin (afrikansk pygmeigelkott) som nog gärna gör jobbet att fånga dem;) (gaaaalen i kackelackor!!)

Det du säger om hanarna, lustigt! Här hemma är det samma sak, honorna är med förtjusta än hanarna! Är det kanske något att honorna har ett naturligt mer sug efter protein just eftersom de är byggda för att ha ungar?

Verra
0

#9 Haha! En minisweeper! Ja, det kanske är ett måste om man ska ha kackerlackor ;)

Mjölmask är väl ändå ok jämfört med zophobas, dom bits ju ><

Ja, har tänkt samma sak. Eller så är det för att hanarna är latare och inte orkar "jaga" maten ;)

[veralera]
0

Jag vågar inte ta i någon av mjölmaskarna, jag använder pincett och då är det större enklare att hålla reda på ^^

Jinaum
0

Inte tänkt på det! Men vi har ju nästan alltid sådant hemma här. I alla fall frystorkade syrsor och ibland mjölmask. undra om det skulle vara någon hit?

Men då vet man ju att zoophobasen skulle gå åt om man köpte några stycken extra så där om man kan hålla dem vid liv. En liten leopard gecko äter ju inte så mycket.. Max 3 syrsor per gång.. kanske varannan vecka på sommaren.. Nu på vintern är det ju de nästan en gång i veckan :P