Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 922 ggr
HextremO
0

Stolt matte <3

Utställningen igår vad bara en postitv upplevelse, förutom att dom hittade löss på kompisens röster och på min ena hane i pet, men det har jag mig själv bara att skylla..

Men min Chabo kammade hem i inofficiella:

Hederspris i Agilityn : Nytt agility sjärnekipage har födds.

Och vart klass A med komentaren: Bra av föraren att prova olika signaler. Råttan tänker själv hela vägen fram, Föraren kommer in i precis rätt tillfälle efter tankestunden (puttsningen) tid 1.50

Jag vart fruktansvärt förvånad att det gick så bra, för vi har ändats träna två ggn innan, Men min lilla bebis är så himla underbar : )

I petklassen vart han även klass A

Helhetsintryck: Pigg och Alert

Kondition: Mjuk och Härlig päls, något gul hårbotten (bada lite någrannare till nästa ggn) bra storlek, ren och fin svans. Bra ögon.

Tamhet: Nyfiken herre med bra temprament.

Fick hederspris för bästa Senior hane.

jag fick en bedömning på Chapelle fasten den inte räknades.

Helhetsintryck: Myskille

Kondition: något gul hårbotten (även här bada liiite bättre till nästa ggn) bra storlek, len och fin svans.

Tamhet: Trevligt temprament. Cool kille.

är så stolt med mina små killar, blir avlusning och nya tag till Tierp : )

Vill även gratulera alla andra som fick priser. och det var riktigt kul att få se så många underbara råttor. har verkligen fått blodad tand nu när det gick så bra : )

HextremO
0

jag får ju inte glömma att tacka Zickan för att vi fick sova där och att hon, Sorkis och Ullis gjorde heljen till en helt underbar, något onyttig men underbar. (fasten hennes illrar var skit läskiga och omringade mig på toaletten så Soris fick komma till undsättning : )

cookie89
0

haha grattis :)

Zakaraa
0

stort grattis ^^
För oss blev det då inga priser men blev mycket nöjd med bedömningen ^^

litet OT: Du råkar inte veta vem fotografen var? (Kvinna i kort lockigt hår med grå kofta, var där vid ca 11 tiden)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

HextremO
0

Tack så mycket! : ) Vem var du?

jag har ingen aning om vem fotografen var, tänkte fråga flera ggn men nästa sekund glömde jag bort de, var ju så mycket att titta på ;)

Zakaraa
0

#4 Jag var en blond korthårig tjej i en svart "Gävle praktiska" tröja som satt längst in i lokalen i ett hörn med 3 små råttflickor ;P Ställde endast 1 Agouti (I inoff. men hade en PEW och Black striped roan med mig)

Typiskt, så var det för mig med, hon fick en fin bild på mig och en av mina tjejer så jag skulle gärna vilja ha kontakt med henne.

HextremO
0

Okej, tror jag kommer ihåg vem du var ;)

Annars kanske någon på srs vet, eller om de va en lokaltidning eller nå : )

Zakaraa
0

#6 Jag tror jag vet vem du är också när jag läser om din Agility runda :P

Jag har kollat på alla lokal tidningar och ingen har något inlägg om råttor eller utställningar så jag tror antingen att det var en privat person eller ev. SRS då. Får hoppas att något om denna person dyker upp så vi får reda på vem det var :)

zickan
0

ja det var kul att träffa dig igen :-). lite virrigt och kanske blev lite sent. men skoj var det ju. kanske en lite sur geten när vi pratade bort oss och missade 3 avfarter som gpsen ville att vi skulle ta.
Mycket synd för ohyran men jätte snällt att domaren gjorde bedömning bakom kulisserna innan vi åkte hem :-)

Jag vet inte om jag är nöjd eller besviken :-P. Står fortfarande fast att det är för snälla domare och att de kanske bör ha mer punkter att följa. Standard och pet bedömmer rätt mycke tom lika saker.
men det var iaf minst 5 rosetter kanske 4? hederspriser, en bund förstapriser. endast 2 b pga lite bett ifrån nyligen bråk av en jourhane hemma samt klass 2 pga för lite vita strån på mina burmesers baktassar som var irish och lite tillsägelse av att jag missade att skicka med rätt info till sorkis som skrev mina anmälningar. blev lite snurrigt med några små missar på anmäl blanketterna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.