Pris veterinär?
Tror jag måste åka till veterinären med min ena råtta. Hon nyser jämt och ständigt och när hon andas så låter det som att det är något fel på luftrören. Även när jag tar upp henne och lyssnar på bröstet så låter det rossligt.
Vad gör dom om jag åker upp med henne? Går det att bota? Kommer hon bl avlivad? Vad kostar ett besök/undersökning hos en veterinär? Måste min andra råtta också göra en undersökning då, tänker på om det smittas?
Sammanfattning:
Star låter förskyld och har rossliga luftrör och nyser heeela tiden. Även när hon andas låter det inte bra.
Cookie är okej, nyser då och då men vaknar ibland upp på morgonen med rött runt nosen.
Är båda sjuka??? (I övrigt är dom pigga.)
Vad det kostar beror helt på vilken klinik.
Jag har varit på kliniker där det kostar 350:- bara att boka tid, och så har jag varit på kliniker där man får undersökning och operation för 300:-
Här kostar undersökning 400 och medicinen baytril du troligen lär få omd et är förkylning osv. det ligger på knappt 200.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tycker gott du kan ta med båda råttorna till veterinären, i regel tar dom inget extra betalt för att ta sig en snabb kik på den andra icke-sjuka också.
Som sagt så varierar priserna beroende på vart man går, men runt 3-400 brukar det gå på.
Ett tips är att gå till veterinär så snabbt som möjligt eftersom det låter som mycoplasma, du kan få medicin mot det och förhoppningsvis blir de friska :)
Tack snälla för er hjälp! Jag ska ringa nu med en gång. Tänkte på en sak, och döm mig inte nu - men hur får jag med råttorna till veterinären? jag har ju ingen "minibur" direkt.. jag kan väl inte ta en kartong? eller finns det "miniburar" att köpa för smådjur?
Det finns småburar som skulle passa perfekt till att transportera råttor en kort bit..
Själv skulle faktiskt jag ta en kartong med någon handduk eller filt.. jag tror det håller värmen bättre än en transportbur med hål i nu på vintern ^^
Små stjärnor lyser också i mörkret.
brukar ta mina i transportburar (bor i piteå), men lägger alltid i en handduk och sen har jag en handuk runt buren också. De har klarat sig bra allihopa men då har jag inte långt till kliniken direkt, ca 500 m bara

Ta en college tröja på dig och ha dom i.. Så brukar mina transporteras om vi inte ska långt =) så kan dom ligga och mysa i tröjärmen eller fram vid magen och gosa =)

En bäddad kartong funkar finfint.