Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 785 ggr
mieeow
0

Mentor?

Hejsan!

Jag skulle vilja registrera mig som uppfödare i framtiden, men innan dess så skulle jag vilja ha en s.k ''Mentor'' som kan hjälpa mig med lite allt möjligt.

Jag planerar inte att registrera mig som uppfödare förrän om några år ungefär men tänkte vara ute i god tid med att lära mig så mycket som möjligt!

Det skulle vara bra om någon ville erbjuda sig att vara mentor åt mig, jag bor själv i lund och om du bor i närheten är det ju ett plus i kanten eftersom jag då kanske kan vara med när du har någon kull?

Allt detta får ju såklart diskuteras med de som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig.

Tack som svarar! :D

Thirre
0

Det är ju bara att ringa runt till de som du vet föder upp och ser om det "klickar" mellan er i telefon alternativt att du skriver mail. Självklart skall det vara sådana som du känner har liknande tänk och tycke som du, det kan variera litet mellan olika uppfödare. Dock känner jag som reggad uppfödare att många av de som är det tänker ganska lika nuförtiden.

Jag bor ju inte i Skåne men det hindrar inte att jag kan vara till hjälp om det behövs, finns ju tele och internet.

Den person som jag bollar mest tankar med bor ungefär 40 mil ifrån mig.. och det hindrar inte något.

Ju fler du har att bolla ideer med desto bättre, tycker jag. Och det är alltid bra att lägga en grund, att börja lära känna människor inom råttvärlden eftersom det kommer att underlätta för dig i framtiden.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

mieeow
0

#1 jo, ''klicket'' är ju viktigt. tänkte att om det var flera som skrev så kunde jag se om det var någon som jag kom bra överens med :)

jo, man får ju höra med olika och höra deras uppfattningar om saker och ting sedan få sin egen uppfattning…

mieeow
0

#1 Men skulle jag kunna bolla idéer med dig då? eller fråga om det är något jag undrar? :) bra att veta menar jag :]

Thirre
0

Jag ser det som en del av min uppgift som uppfödare och kontaktperson att hjälpa till så gott det går.

Jag har ju skrivit en del här på RiF så jag gissar på att du har fått någon form av uppfattning om hur jag tänker och agerar. Om du finner att det är tilltalande så finns jag till förfogande i den mån jag kan.

Sedan är det ju alltid bra att hitta någon att bolla ideer med som föder upp de varianter som du har tänkt dig.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

mieeow
0

Låter bra, kontaktar dig i så fall :)