Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1580 ggr
Engagera
0

Djuraffär

Jag var på en djuraffär som ligger i stan här i Eskilstuna där jag bor. Upptäcker en underbar liten blue (tror jag minsann, helfärgad gråblå så jag kallar henne blue) råtttjej mitt i smeten av roan's och grå hooded's.  Underbara råttor för 60:-

Jag köpte mina råttor därifrån. Åh gud så jag ville ha hem allihopa! För de hade, så som mina hade när jag köpte dom - MASSOR MED LÖSS!!!

Jag har sagt till om det efter jag behandlade mina, jag ringde och varnade dom i affären. Tydligen skiter dem fortfarande fullständigt i det.

Nu kan jag inte sluta tänka på de där underbart söta råttisarna som säkert blir ormmat… den blåa tösen. </3

Om det inte vore så kallt ute hade jag fått med henne hem för fästmannen (han tycker inte vi ska ha fler). Fan!

Vad ska man göra när man verkligen vill? :((

Engagera
0

… och så vill jag ta bort alla lössen.

mieeow
0

åh vad jobbigt.. jag blir också som du när jag kommer till djurraffärer att jag vill köpa alla djuren där bara för att rädda dem undan den hemska platsen! men tyvärr hjälper ju inte det då djuraffären bara köper in fler :/

tror man får försöka jobba mer långsökt, om man till exempel på något sätt lyckas övertala de som bestämmer att förbjuda att sälja djur i affärer, så att man måste köpa ifrån uppfödare, så som det är med hund och katt. Djurrättsalliansen vet jag jobber med lite olika sådana saker, det tipsar jag stark om att gå med där. :)

www.djurrattsalliansen.se

Engagera
0

Ja det är så jobbigt! Speciellt när de är så söta och busiga och det ser nästan ut som att de tänker "hej snälla får jag komma med hem?"

Okej ska kolla upp sidan direkt! :)

Men är det inte förbjudet att sälja sjuka djur eller djur med parasiter? :///

Mymlan
0

ANMÄL butiken

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

mieeow
0

Jag vet faktist inte något om det är förbjudet, om det är: Anmäl!

Engagera
0

Mmm. Vill så gärna! de är ju friska "för övrigt". Fast Maja har ju iofs  haft problem med tänderna men det har kanske ingen annan i hennes kull haft. Omöjligt att veta. :S

Kan ni inte skriva att jag måste köpa den blåa ? hahaha xD

[veralera]
0

#6KÖP DEN BLÅ! GENAST!! NU! VAD VÄNTAR DU PÅ? SPRING!!!! (haha det var inte det mest logiska eller korrekta svaret men antar att det var det du ville höra;)

Nej men seriöst tycker jag du ska anmäla affären om de har löss och inte vill göra nåt åt det.

mieeow
0

KÖP ALLIHOPA! GENAST! NUU!! SPRIING!! vAD VÄNTAR DU PÅÅ?? (så kan man också skriva ;) haha )

Engagera
0

haha ^^ va söta ni är!!! Ska nog göra det imorgon när min kille ligger o sover. HA! Jag har ju också rätten att bestämma här i hushållet! Speciellt när det är mitt jobb att varje vecka göra rent i buren…

Ja jag vet. kanske borde nämna det lite fint
när jag går dit imorgon *fniss*

Dock kommer hon frysa ihjäl på vägen :(( har ingen annan bur heller och man kan ju inte sätt ihop dom direkt. det sket sig

zickan
0

fast om ni köper alla. Vad hindrar affären att fixa nya söta råttor med löss ;-)
Nej ring och anmäl helt enkelt. Det är lag p åatt råttor som behöver vård ska få vård. Löss behövs vård till. Så anmäl :-D..
Ger störst och bäst resultat i längden än att köpa alla. Dock vore det ju sjukt trisst att de avlivs osv. Kanske först ringa och anmäla. låta dom kolla. Eller be om kvitto på en råtta. ta till vetten samma dag och få det på papper att de har löss på djuren och vägrar behandla.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[oboybabe]
0

Jag tycker inte man ska sälja levande djur i affären inte ens fiskar!

Engagera
0

Hmm det där var ju rätt smart, tror dock att de kan köra med:

"Våran leverantör är den skyldige, vi har ingenting att göra med att råttorna har löss. De såg precis ut såhär när de kom hit".. typ

Vill inte riktigt ge mig in i något om jag inte kan "vinna".

Allamej
0

Dom får inte sälja djur som har ett vårdbehov och eftersom dom borde veta detta så ligger felet hos dom.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Engagera
0

Okej. Vart ska jag ringa? Polisen? :S