Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 5647 ggr
Cindy S
0

Avföring

Det var ett tag sen jag hade råttor, så kan någon påminna mig om deras avföring? Jag har för mig att den var kladdig och därför inte jätteroliga att städa upp efter. Kissar och bajsar de ofta utanför buren?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Emmieline
0

bajsen e run actig (__) ungefär .. nja det beror på hur du har uppfostart dom. plus hanar skvätter gärna lite .

Zakaraa
0

Mina råttors avföring är fast och inte klibbigt, lätt att ta bort om en olycka skulle hända utanför buren och de har aldrig kissat utanför buren, däremot så kissar de lite varstans inuti buren vilket är lite problematiskt. Men det finns ju Piss Off som ska vara bra, har aldrig använt det själv dock.

De 3 råttor som jag har nu har Aldrig kissar/bajsat när de varit ute, finns ju dock de som gör det men de kan du träna bort

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

mieeow
0

Om råttorna har fått fel mat eller för mycket av något speciellt kan dem ju självklart bli dåliga i magen, men det kan ju alla.

Att det ska bli rumsrena går att träna, dock så tror jag de flesta ''luktmarkerar'' att det kommer några droppar här och var utan att det går att träna bort (tror jag)

#2 Kan du berätta lite mer om ''piss Off''? Det var något helt nytt för mig :]

Zakaraa
0

**Piss Off används bland annat på Hundar och katter som kissar inne eller på oönskade ställen.
Det är en sprayflaska (ser ut ungefär som fönsterputs flaska) som du sprayar på och tornar/dutta av med trasa eller papper (så inte råttorna slickar i sig detta, helst ska du låta det självtorka) på stället du inte vill att de ska kissa på.

Finns att köpa i de flesta Zoo affärer, den är ganska dyr men räcker Länge. Så har man problem med detta, även om det så är hundar, katter eller råttor, kan man använda detta och det fungerar.

När jag hade praktik på en djuraffär använde de detta i bla kaninburen och det fungerade jättebra. Kaninen slutade kissa i det hörnet (som då var dränkt i kiss).

mieeow
0

#4 vad häftigt! undrar vad det innehåller som gör att djuren inte vill kissa där…

Zakaraa
0

#5 Du kan använda Ättika, det luktar ju inte så gott men det fungerar (oftast) lika bra

Hittade nyss denna text som förklarar bra om Piss Off

_"Piss off är ett svenskt doft och fläckborttagningsmedel som sålts på utställningar under många år. Det rengör effektivt och skonsamt alla textilier, som kläder, täcken, mattor mm från djurkiss. Det desinficerar kattlådor och golv och tar bort urindoften effektivt. Perfekt att använda för att ta bort doften där hankatter markerat, eller där valpar kissat. Piss off är garanterat ofarligt för djur och har använts av hund och kattuppfödare i många år.

Piss Off är ett speciellt desinfektionsmedel med basisk karaktär (ammoniakförening). Påverkar inte plast eller metallföremål. Det är effektiv på bakterier och mögelsvamp samt biologiskt nedbrytbar.

Piss Off är ett koncentrat som används direkt vid kraftig odör. Vid lättare nedsmutsning spädes 1:10."_

Text från: http://www.swecat.com/piss-off05-l-citrus

mieeow
0

#6 låter ju jättebra! O: Ska banne mig köpa det :>

Zakaraa
0

#7 Hoppas det fungerar för dig ^^ Ska själv köpa en så snart jag får pengar ^^

mieeow
0

#8 jo, blir nog när jag får pengar också :D

[lucke]
0

Den är billig på Bromma Zoomarknad, om man har vägarna förbi…

[veralera]
0

Jag älskar piss-off! Fast jag har "ghetto-verisionen" köpt för 15 kronor på marknaden i möllan. Urine-off tror jag den heter istället…

Är helt hilarous att ta bort kiss/bajs/blod fläckar med.

Oj nu lät jag kanske som en mördare, varför skulle någon vilja ta bort blodfläckar^^ Men ja, en gång skar jag mig i köket i fingret när jag lagade mat, fick lite panik, sprang runt som en galning = tadaa! Blod i hela lägenheten. Så då dör piss-off perfekt att ta bort med^^

mieeow
0

#11 Haha jag reagerade faktist inte på det, alla skadar ju sig ibland ^^

ska nog försöka få tag i den istället dåra… så pank som jag är.. :D

Fast egentligen inte så konstigt eftersom jag bara är 14 C:

Zakaraa
0

#11 haha reagerade inte över blodfläckar förrän du skrev det där med mördare ;) Det är inte ovanligt med blod fläckar hemma hos oss då vi har en tik som löper ;)

Man kan helt enkelt säga att Piss Off är superbra på alla sorters fläckar ^^ (tja Nästan alla)

[veralera]
0

Piss-off tycker jag är svindyrt:o Kostar ofta uppemot 200 spänn eller mer för en flaska här.

Vad betalar ni för er?

Zakaraa
0

#14 Jo det är dyrt men du späder ju ut innehåller i flaskan då råttor inte lämnar så hemska odörer som vissa katter eller hundar så det räcker ju väldigt länge.

Själv har jag inte Piss off hemma utan bara användet det genom APU (zoo affär och hunddagis) så priser vet jag inte riktigt men set går väll på något omkring 150:- för ½liter som du då späder ut.

mieeow
0

#15 ja det verkar ju räcka ett tag o:

[veralera]
0

#15 Aha okej visste inte man kunde späda ut det!

Men då tycker jag ändå 15 kronor för en halv liter PLUS en UVlampa är billigare^^

Gha ibland älskar jag att bo i Malmö;)

Zakaraa
0

#17 Jodå du späder ut det ganska mycket :)
1 del Piss Off och 10 delar vatten _(därav 1:10 i inlägg #6 med texten om varan ^^)

_Ja om det fungerar för dig så behöver du ju inte skaffa Piss Off ^^
Jag har blivit så trött på att de ligger Högst upp i buren och kissar Rakt ner så det stänker över allt så nu ska jag se om det går att ända på ;)

mieeow
0

Själv har jag satt upp en hylla på så dumt sätt att jag kommer inte åt att tvätta den, måste sticka in hela överkroppen för att kunna komma åt XD där hade det varit bra om de inte kissade ;) så jag slapp kämpa med det så ofta :P

[veralera]
0

Aha okej. Det enda jag hade hemma var "sprey-färdigt", har sett "koncentrerat" i djuraffärerna också, men då var priserna uppe på 3-400!! Men det i sprayflaskor, så man kan blanda ut det också?

Zakaraa
0

#20 Läs på flaskorna där står det oftast om de går att späda ut eller inte ;)