Bad = Bråk?
Jag badade precis mina 2 råttor.. Torkade dom och gosade å så, som vanligt.. Sen efter en liten stund efter att jag stoppat in dom i buren igen så hörde jag pip å skrik i buren.. Då hade min lilla Kapten hoppat på Knasen så dom började bråka.. Knasen blöder lite vid ena klon och Kapten har små riv å bit märken på sig som blödigt lite granna (han är dubbelrex så syns lätt på honom).
Jag tog ut knasen för han var så uppjagad och lugnade honom. Nu är han nere på nedersta våningen och Kapten är på mellanvåningen och står och spanar efter Knasen.
Jag misstänker att min Kapten är lite smått synskadad eller nått sånt, kan det vara så att nu efter badet så känner han itne igen Knasens lukt?

När dom är på samma plan nu så går Kapten Kattmat mot Knasen med sidan först och lixom sträcker på benen så han ser högre och större ut. Sen skuttar han lite fram å tillbaka.. Kan inte riktigt förklara bättre..

Nu väser nakenfisen åt honom med :O

det har med lukten att göra. råttan som badade luktar inte som den ska. Har vart med om det någon gång förut.

Men jag har badat som förut, och detta har aldrig hänt innan. Iochförsej så levde Kotten när jag badade dom sist, och han var jättelugn och hans lugn kanske smittade av sig..
Hur lång tid tar det innan det blir som vanligt igen? Inge kul med 2 råttor som några timmar tidigare låg å gosade tillsammans men man nu måste hålla koll på så dom inte bråkar hela tiden.. :(

Har haft dom på sängen ett bra tag nu.. Och det går jättebra.. Hoppas det fortsätter när jag stoppar in dom i buren för natten sen med.. Har den mittemot min säng så jag hör om något skulle hända iallafall..