Gottfrid och Sixten
* Födelsedatum - 2009-08-01
* Färg, teckning och hårlag - Black Roan slät
* Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v) Ingen aning
* Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning Ingen aning
* Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning Ingen aning
* Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning - Omplaceras pga att förra ägaren vart rädd för Sixten för att han kunde bitas, Omplaceras genom Råtthjälpen
* Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo Ingen aning
* Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
Sixten - rädd och försiktig, kan bita när han känner sig trängd, men blir bättre på den biten. går bra ihop med Gottfrid och dom ska fortsätta bo tillsammans, har träffat andra hanar utanför buren utan problem men vet inte hur dom funkar i flock..
Gottfrid - Har nyst sen han kom hit och gjorde enligt förra ägarn sen hon köpt honom. Har varit lite förkyld efter en flytt, men är bra nu. Funkar bra tillsammans med Sixten, har träffat andra hanar utanför buren utan problem..
Både Sixten och Gottfrid vart väldigt stressade när dom fick byta till en större bur, och bet då min kompis så hon började blöda. Just därför så ser jag hellst att någon med stor erfarenhet tar hand om dom. För vill inte att dom ska omplaceras igen pga att någon blir rädd för dom, plus att dom inte verkar klara stress så himla bra..
* Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb * Ort där råttan/råttorna finns - Är inte reggade, pris enligt råtthjälpen..
Råttorna finns i hällefors - 8 Mil norr om örebro
* Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus) Yesmio@live.se
* OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE
Tråden behöver inte vara låst
Vet inte om det är OK att berätta, men detta är alltså "mina" två råttbröder som jag lämnat ifrån mej för omplacering. :-) Hoppas att det ordnar sej för dom till slut!
Då är de alltså samma mor och far samt uppfödare till dom som till Blyger som Lancia har annonserat om. =)