Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 2568 ggr
zickan
0

Båtarna

Jag saknar lite av syskonvagnen här inne som finns på R8kanske.net forumet. Det är kul att veta var alla ungar hamnat och vad de väger, är osv. Får strypa mig igen för att jag lägger upp en tråd om annans kull. Men tycker det är extremt intressant hur det går för syskonen. Speciellt syskon till råttor jag ha :-P

Sitter här hemma med Finn fem fem ;-) Jag läser konstant fel på råttans namn :-P
Ms Finnfellow från sorklands. Jätte go grabb, lugnt men väldigt matvrak. Lite bufflande fram till bur luckan när man kommer för att kolla om man har något.  
Vägde min kille i går och han ligger på 201gram!!!.. :-D
Jätte fin färg, ska fixa kort när jag kommer hem.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Geten
0

Jag har ju en rexad agouti hona från den kullen.  Jag bara älskar henne. Såå harmonisk . Väldigt nyfiken.  Å sååå snygg!! Skrattande Hon är redan en favorit här hemma. Ms Finlandia heter hon.. men har tyvärr inte kommit på nå bra smeknamn till henne än.

Jag har väntat på henne sen hon låg i mammas mage.. hehe..

Och nu äntligen är hon här!! Kyss

Nicciz
0

Var båtarna de där helt galet goa' ungarna jag nästan snodde i frisken? :D

zickan
0

#2 haha jepps. de du satt extra länge med ;-).. Valde helt rätt grabb. Du hade rätt att jag skulle gå på känsla och det blev verkligen rätt. Han är ett komplett matvrak. Stor och fin kropp med perfekt färg.. Sjukt snygg rex :-D

Nicciz
0

Du snodde MIN råtta ;P

zickan
0

Haha.. sicken tur då.. moahahaha

Mymlan
0

Lite OT nu men vad är URL till: R8kanske.net jag har ej länken i min nya dator..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

minflock
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hemma flyttade det in en helt ljuvlig liten kille! Minns inte vilken båt i huvudet. Men släthårig iaf.

Han var inte alls planerad. Men jag träffade två båtar och blev störtkär i denna kille från första stunden. Dom andra var helt fascinerade av flygande ekorrar men jag satt och beundrade denna skönhet och kunde inte slita mig från honom. Jag gick hem och det är först då jag brukar veta om det "bara" var en söt liten bäbisråtta eller något extra. Men han var verkligen något extra för jag kunde inte sluta tänka på honom! Efter några dagar hade jag turen att få dela en del av mitt liv med honom. Helt underbar är han! Det är mycket "myror i brallan" på honom. "Fullt ös medvetslös" verkar vara hans motto ;) En pigg kille som nyfiket slukar omgivningen med lukt, syn och känsel för att sedan trött somna i famnen helt slut.

Ingen annan såg men jag tyckte att han hade en rolig lite annorlunda näsa. Jag kallade/kallar honom "näsan" men han fick därför namnet Pinoccio.

Det ska bli så roligt att få följa hans utveckling och jag är så glad att han kommer dela sitt liv i flocken här hemma. Underbar på alla sätt! Jag är förälskad Kyss

Tack Sorkland för denna fantastiska kille!

teachingbirds
0
Mymlan
0

#8 Tack

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Sorkland
0

Å vilken tur att ni gillar mina båtar. Jag själv älskar hela kullen (förutom färgen Flört) Å jag hoppas att de inte e nån som vill ha dom töser som finns kvar. Dom e mina, bara mina.

Nicciz
0

#10 Är "min" tjej kvar Förvånad

Sorkland
0

#11 Ja alla tjejerna som va me finns kvar. Du ville ha så många så jag minns inte vilken som va "din"

Nicciz
0

haahaaha låter som mig XD men det var en slät toppenhona?

Sorkland
0

A de finns 2 sånna. En som e lite mörkare än den andra

Nicciz
0

Då vet jag inte, ena gilla mig andra definitift inte :P

Sorkland
0

Haha. Ja då e läget värre. Båda e ju lika mysiga mot mig, men den ljusa e lite lugnare. Men du har ju magiska händer som får fram de bästa från råttan har jag hört. "Alla" råttor bara smälter i dina nävar Tungan ute

zickan
0

haha det är den mörkare honan ni pratar om.. det var den jag lite halvt funderade på istället för en kille då jag skulle behövt en hona mer än en hane. men när man fastnat för en råtta så är det inte förnuftet som talar. det är hjärtat ;-)

Sorkland
0

Kom på att jag inte kan ta åt mig hela äran för en än så länge bra kull. Att kullen ens finns till e Lindas (Absinthes) förtjänst me så jag hoppas att hon gläds lika mycke som jag.

[Sandraaa]
0

Jag har två killar här hemma, en slät Frans (M/S Silja Festival) och Bob (M/S Silja Symphony). Båda är underbara råttor, väldigt sociala, pussas massor, väldigt framåt och nyfikna av sig! Älskar mat gör dom också ;) Dom har totalt lyckats charma sig in hos min lillasyster som annars inte tycker om råttor så mycket, men dom hade ett väldans pusskalas här!

[Sandraaa]
0

Som sagt väldigt nyfikna ;)

Sorkland
0

#20 De e tur att din hund e sååå snäll å van vid råttor sen innan.

zickan
0

svårt att fånga min kille på bild. kan visa massa fina arsel bilder på honom. haha

men här är en framifrån.

zickan
0

en till.

[Sandraaa]
0

# 21 , jaa men hon är nog mer rädd för råttorna är dom för henne :P Sen är ju hon rätt van med alla sorters smådjur, hade det varit en annan vovve så vet jag inte om vågat släppa ihop dom !

Sorkland
0

Zickan jag slår vad om att han gillar sin morbror skarpt

[Sandraaa]
0

Zickan jag förstår vad du menar med att svårt att få bra bilder!

zickan
0

haha.. ja inte är de hundrädda inte. här är det skyttetrafik över phoenix tills han blir sur och lämnar soffan.

jepps går jätte bra med morbror :-).. rätt lika ändå på sättet och hur de käns att ta i.

"hoho, vad morbror väger en massa"

zickan
0

..

zickan
0

who can this be.. smells like me

Sorkland
0

# 29 Satan va snygg han e i sin färg när du tagit bildern.

zickan
0

jo mycket mörk :-)

Terato
0

#16 Det är verkligen sant!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Absinthe
0

Kul att folk är nöjda med dem.. Jag har min lilla båt här hemma, han är jättegosig.. =) har fått sidor både från mamma och pappa.. =)

Keno
0

Här bor en liten båt tjeja som enligt mitt tycke är helt fantastisk. Hon har bara varit här i ett par dagar men jag är redan helt förälskad. ;) Berättade just för Linda att man borde få diplom för lyckade kullar såsom denna. Ni Lindor har verkligen lyckats bra med de här bebbarna.

Som sorken själv säger så är ju färgen lite tråkig. Jag har inget emot agouti, men det är svårt att veta vem man ska bli kär i när man inte ser någon skillnad på dem. :P Ser ut som att vi placerade den rätta bebben här iaf, det klickade ganska snart och det klickar mera hela tiden!

HURRA för båtarna! :D

Sorkland
0

#34 Men va bra då kan jag smussla in en el två till som jag vill spara Skrattande Du hade verkligen svårt att välja en av dom jag hade me mig, men valde samma som jag fattat tycke för, så nu får vi slåss om henne när de e dax att planera parning på henne. Hon e ju lika mycke din som min Tungan ute

Hanna rulez.

Sorkland
0

Å du Hanna jag tycker du ska göra ett diplom till mig Flört

Keno
0

#35 Ja de e klart de va svårt o välja ja såg ju ingen skillnad på dem. Haha, de enda är väll att Corona va liiiite större än de andra. Jag ska göra ett diplom till dig, men om de ska va rätt så ska ju Absinthe också för utan samarbete skulle ju inte kullen finnas. :P

Yeah jag rular I know. ;)

Sorkland
0

Klart att Linda me ska ha diplom.

[Sandraaa]
0

Här kommer en ny bild på killarna. Lite skillnad på färg är det på dom.

[Sandraaa]
0

Frans
Han är den som är mest framåt, så fort någon går förbi deras bur så ska han fram och pussas.

[Sandraaa]
0

Bob
Lite mera reserverad men absolut inte skygg, han är en riktig sjusovare och ligger mest å sover :)

zickan
0

Min kille håller i sig. växer på längden och det gillas starkt. har knappt någon mage men är på snäppet av 500gram nu :-)

Nicciz
0

#41 Oh My vilken snygg röding :O

[Sandraaa]
0

#43 Färgen stämmer inte riktigt, utan den andra bilden på killarna stämmer bättre överns :)