en fråga
jaghar en fråga.. ska jag skaffa en vän åt min råtthona nu eller ska jag vänta lite till?Nova som vi fick lov att ta bort för ca 1 vecka sen, och jag tror att joey saknar att ha nån att leka med på dagarna när jag e i skolan och hon har blivit väldigt "rädd" att vara ensam i buren hon gillar inte alls att vara där om jag inte e i samma rum hela tiden,, så ska jag leta rätt på en till hona nu eller ska ja ställa mig på kö hos öppfödaren till joey och vänta tills hon har nya ungar?
tacksam för svar så snart som möjligt..

Jag tycker du ska skaffa en kompis. Inte kul att vara ensam ju… 

Mm jag vet.. men jag e så rädd att det ska hände samma sak som det vart med nova,
råtthonor brukar vara lättare än hanar att sätta ihop men det brukar ändå vara lättare ju tidigare introduktionen sker enligt min erfarenhet. gör vad du känner är rätt men jag skulle nog försökt leta redan på en lämplig råtta så snart som möjligt så den sluppt vara ensam.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Jag hade också skaffat en kompis!
Jag har en hona på snart två år. Tog hand om henne när hon var 1½ o hon hade bott ensam hela sitt liv. Trots det så bestämde jag mig för att skaffa två honor till. O det har jag aldrig ångrat. Först undrade hon vad det var för varelser, men efter bara nån timme var de bästa kompisar!!!