Stuart Little^^

har du vart hos veterinären med squeaky? så han inte har snedskalle eller nåt eftersom han gör som han gör? jag misstänker snedskalle men du kanske ska fråga några på forumet och ta han till veterinär?

Nej, det har jag inte vart än.. Ska se om jag inte kan göra det när jag får pengar(får det nog till helge, eller början på nästa vecka..)
okej gör det så snart du kan, han verkar ju inte kunna röra sig som han ska efter det jag såg i camen, han liksom är väldigt stillsam och verkar bara se på ett håll…:(

Jo, jag ska göra det..
Vad menas med snedskalle?
Bara lite nyfiken
//Anna
#6 snedskalle är när huvudet är tvingat snett åt ett håll och kan inte hållas rakt. Behöver vård ganska fort för att stoppa utvecklingen så det inte blir mer snett och förhoppningsvis återfå nogorlunda rörlighet på huvudet. Vissa går bara runt i ring. Ofta efter öroninflammation, men kan även vara ifrån skada, hjärnblödning., hjärntumör osv.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Oj då låter inte bra alls. Det låter som att det kan vara jobbigt för djuret =/ Vad får dom för hjälp då? Operation eller skena medicin?
Medicin. Oftast hjälper det. Vissa fall hjälper det inte alls.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

En av mina kaniner hade snedskalle. Men efter att vi hade varit hos veterinären och medicinerat henne är hon bra igen! :)
ja, jag försöker få mysanfbg att gå till vet då han haft det ganska länge,..:(