Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 889 ggr
mysanfbg
0

biten, hjälp?!

Hej. Jag blev precis biten i fingret av min nyaste råtta, eftersom jag precis hade haft lax på fingrarna.. Det gick hål och började blöda, är det någon fara? Hur är det med stelkramp och sådär? Behöver jag oroa mig? :/

Tack på förhand!

My

isafisa
0

har läst lite om stelkramp och jag tror inte du behöver oroa dig över det, det är ju "smutsen" mellan tänderna hos djuren som bakterierna kan finnas och på en råtta är det så minismå mängder. Vad jag fått veta är att det itne är någon fara när det gäller att bli biten av små gnagare, däremot om det varit en hund hade det varit värre :)

Men rengör ordentligt och håll koll så det läker fint bara :)

Allamej
0

Och om du tagit stelkrampssprutorna som du skulle i skolan så är du skyddad om du inte är över 50 för då bör du ta en boost spruta.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

mysanfbg
0

Okej, tack! :)

cosmonita
0

Man kan få en rejäl inflammation av råttbett om man har otur och bettet tagit djupt men oftast går det bra.

mysanfbg
0

Okej, men det märker man väl? behver det medicineras isf?

Itchy
0

se bara till att hålla såret rent och luftigt…

You can't spell Bitchy without Itchy

[veralera]
0

När jag blev riven i ansiktet av min kanin som liten fick jag ta en ny stelkramp;o Men tror inte det är lika farligt att bli biten. I munnen är det ju "rent", tillskillnad från en utekanins klor;)

Aviendha
0

Håll bara koll och håll det rent. Sunt förnuft helt enkelt. Du märker om det blir såpass illa att du måste uppsöka vård för det.